پیام معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به مناسبت روز قدس

دکتر زمانیان در پی فرارسیدن روز قدس ضمن گرامیداشت یاد شهدای مقاومت، بر پیوستن به خروش جهانی این روز تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ، در پیام دکتر زمانیان، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، آمده است:

بسمه تعالی
امام خمینی: روز قدس یک روز جهانی است و تنها به قدس اختصاص ندارد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.

قدس، قبله نخستین مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و موطن هزاران آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار، از سال ۱۹۴۸ آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد. این توطئه از همان اولین سالهای اجرا، با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان های آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد و به شکل مبارزات پیگیر و سیاسی ـ نظامی، چهره خود را نشان داد.
پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی (س) در اولین فرصت روزی را برای به نمایش گذاردن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست های کودک کش، به عنوان «روز قدس» تعیین کرد.

پیام امام راحل در شانزده مرداد سال ۵۸، نور امید به دل مظلومان فلسطینی تاباند و میلیون ها انسان آواره و مبارز را برای مقابله عملی با توطئه های رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جهانخوار مصمم تر و استوارتر کرد.
رهبر انقلاب در دیدار رمضانی اخیر با مسئولان نظام فرمودند: روز قدس امسال یک خروش بین‌المللی علیه رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود و روز جهانی قدس به جهت اینکه ۶ ماه از عملیات طوفان الاقصی میگذرد و شاهد مقاومت و صبر و استقامت و مبارزه مردم فلسطین و درسی که این امت اسلامی به مردمان دیگر دادند و از طرفی ظلم و جور صهیونیست ها با حمایت مستقیم آمریکایی ها داشته اند شرایط ویژه تری دارد و شاهد یک وضعیت جدیدی در دنیای امروز هستیم و افکار عمومی جهان نفرت ویژه ای از صهیونیست و همدردی ویژه ای با مردم فلسطین خصوصا زنان و کودکان غزه دارند.
 با توجه به شعار امسال روز قدس که از طوفان الاقصی تا طوفان الاحرار نامگذاری شده است با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای مقاومت خصوصا شهیدان اخیر در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، با شرکت در این خروش جهانی دست در دست دولت‌ها و ملت های جهان اسلام برای کوتاه کردن دست رژیم اشغالگر اسرائیل از بیت المقدس به هم می پیوندیم.

کشور: United Statesآی پی شما: 18.227.209.249مرورگر شما: Unknown AppleWebKit