وظیفه همه مسولین همکاری در توسعه زیست بوم فناوری است

دکتر عشوری در شورای اداری شهرستان اسلامشهر:
دکتر عشوری با بیان اینکه قلب تپنده شعار امسال شرکت‌های دانش بنیان است، بر توجه و حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی: جلسه اداری شهرستان اسلامشهر به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران امروز (یکسنبه 21 فروردین‌ماه) با حضور رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، فرماندار اسلامشهر و دیگر مدیران این شهرستان در محل سالن ابوریحان سازمان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر علیرضا عشوری رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ضمن خیر مقدم به اعضای جلسه با اشاره به سیر شکل گیری سازمان، پارک علم و فناوری سازمان را در حال حاضر از ارکان اصلی سازمان برشمرد و گفت: از میان 148 شرکت مستقر در پارک علم و فناوری سازمان بیش از 65 درصد از آنها دانش بنیان است که با توجه به متوسط کشوری که 25 درصد می‌باشد ما در سطح مطلوبی قرار داریم. تعدادی این شرکت‌ها در همه گیری کرونا و شرایط سخت تحریم در تامین نیاز‌های کشور از جمله تولید کیت تشخیص کرونا، ماسک، مواد ضد عفونی کننده و سایر اقلام مورد نیاز بسیار وظیفه شناس و کمک رسان بودند.

ایشان در ادامه با اشاره به شعار سال اضافه کردند: قلب تپنده این شعار شرکت‌های دانش بنیان هستند و وطیفه ما حمایت و تقویت این شرکت‌ها می‌باشد. و انتظار می‌رود این شرکت‌ها با کم کردن هزینه تولید و بهبود محصولات خود علاوه بر تامین نیازهای کشور در سطح بین الملل نیز حضور پر رنگی داشته باشند.

دکتر عشوری بیان داشت: وظیفه ما است که زیست بوم فناوری را توسعه دهیم. و مجموعه‌های اداری شهرستان اسلامشهر باید در این زمینه بازوی توانمد این توسعه باشند و به عنوان پشتیبان، فضاهای فیزیکی دردسترس و غیر قابل استفاده را در اختیار این جوانان و شرکت‌ها قرار دهند و ما نیز در این راستا آمادگی همکاری داریم. چراکه شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان جدید منجر به تولید محصولات جدید خواهد شد و نیاز کشور را برطرف خواهد کرد.

قابل ذکر است قبل از جلسه مدیران شهرستان اسلامشهر از تعدادی شرکت‌های دانش بنیان بازدید و از نزدیک با محصولات و تولیدات این شرکت‌ها آشنا شدند.

کشور: United Statesآی پی شما: 3.148.107.193مرورگر شما: Unknown AppleWebKit