همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با وزارت نفت در اجرای طرح های کلان و ملی

نشست تخصصی جهت هم افزایی در اجرای طرح های کلان و ملی با توجه به آینده پژوهشی کشور

به گزارش روابط عمومی، امروز نشستی در جهت طرح و اجرای پروژه‌های مشترک و کلان ملی با توجه به آینده پژوهشی کشور با حضور دکتر حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، معاونین و مدیران سازمان و دکتر وحید رضا زیدی فرد معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری و مدیران ایشان برگزار شد.

در این نشست تخصصی دکتر زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان ضمن معرفی اهداف و فعالیت‌های ملی سازمان، به تشکیل کرسی تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در سازمان جهت رفع نیازهای پژوهشی و فناورانه در حوزه صنعت نفت تاکید نمود.

ایشان ضمن اشاره به رسالت سازمان در جهت حل معضلات کشور در زمینه پژوهش و فناوری بیان داشت:پتانسیل عظیمی در سازمان نهفته است و با وجود دانشمندان برجسته و مدل سازمان که مدلی جهانی است، پژوهشی در اینجا انجام نمی گیرد مگر به تولید صنعتی برسد و بتواند مشکل کشور را حل نماید و این خصوصیت سازمان است.

ایشان افزود: با حمایت از پژوهش، ایجاد دانش فنی و به تولید رساندن این دانش به راحتی می توان از خروج ارز از کشور جلوگیری نموده و کمک شایانی به تولیدات داخلی نمود.

معاون وزیر به برگزاری جشنواره بین المللی خوارزمی توسط سازمان نیز اشاره نموده و بیان داشت: اهمیت و جایگاه این جشنواره بین‌المللی در سطح بالایی قرار دارد و سالانه دانشمندان برجسته بسیاری از کشورهای مختلف جهان با ارائه طرح در آن شرکت نموده و تعاملات علمی خوبی را نصیب کشور نموده اند.

در ادامه دکتر مجید جوانمرد معاون ارتباط با صنعت و تجاری سازی سازمان توانمندی‌ها، دستاوردها و پیشنهادهای پژوهشی و فناورانه سازمان در حوزه های مرتبط با صنعت نفت را ارائه نمود.

دکتر زیدی فرد معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با بیان پتانسیل ها و قابلیت های مورد توجه سازمان در حوزه نفت، به ارائه راهکارها و شیوه های همکاری در راستای برطرف کردن چالش ها و مسائل فناورانه صنعت نفت کشور پرداخت که در این جلسه توافق‌نامه‌ای جهت اجرای طرح‌های کلان ملی از جمله تولید سوخت هیدروژن و هلیوم مایع انجام گرفت.

 در پایان بازدیدی از پایلوت ها و دستاوردهای پژوهشی و فناورانه پژوهشکده‌ها و آزمایشگاه‌های مرجع سازمان و همچنین واحدهای فناور و فعال در حوزه‌های مرتبط با صنعت نفت شامل نیکا کمپرسور (تولید قطعات راهبردی مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پتروشیمی)، سرو هیدرولیک پویا (طراحی و مهندسی معکوس، ساخت و تولید سیستمهای هیدرولیک، نیوماتیک و الکترومکانیک و تجهیزات صنایع مختلف به ویژه نفت و گاز)، بهینه فرآیند آزما (کالیبراسیون تجهیزات آنالیز دستگاهی) ، ارتباطات موج بر شهاب ، صدر آتیه ماهور  (ساخت و توليد تجهيزات پيشرفته حوزه معدن و حفاري نظیر سنگ شكن پلاسمايي)  صورت گرفت.

کشور: United Statesآی پی شما: 18.226.166.170مرورگر شما: Unknown AppleWebKit