نشست معاون وزیر و رئیس سازمان با اعضای هیات علمی برگزار شد

×

Error message

  • Notice: Undefined variable: ub in getBrowser() (line 328 of /var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/templates/system/page.tpl.php).
  • Notice: Undefined variable: ub in getBrowser() (line 335 of /var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/templates/system/page.tpl.php).
دکتر حسن زمانیان در نشست هم اندیشی با اعضای هیات علمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بر تلاش مجدانه برای انجام طرح‌های هدفمند برای حل مشکلات کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی،  نشست هم‌اندیشی دکتر حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اعضای هیات علمی سازمان صبح امروز در سالن ابوریحان سازمان برگزار شد.

در این جلسه دکتر زمانیان ضمن قدردانی از عملکرد اعضای هیات علمی تاکید کرد: نباید در این مرحله توقف کنیم و باید حداقل هر کدام از اعضای هیات علمی یک طرح تاثیر گذار داشته باشد که این طرح پژوهشی باید هدفمند و با توجه به نیازهای روز کشور باشد و می‌تواند به صورت انفرادی و در صورت نیاز گروهی به سرانجام برسد.

ایشان در ادامه به اقدامات و پیگیری‌هایی که از زمان قبول مسئولیت در سازمان به منظور ارتقای سازمان در سطح معاونت وزیر به منظور ایفای جایگاه حاکمیتی آن داشتند اشاره و بیان داشت: رئیس سازمان در سطح معاون وزیر ارتقا یافته و این امر با اصلاح اساسنامه از سوی شورای گسترش آموزش عالی به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.
معاون وزیر علوم موضوع مهم دیگر را تشکیل شورای حکیمان معرفی و گفت:  پیگیری تشکیل منظم جلسات آن شورا که سرانجام درمدت کوتاهی با همت مدیران مربوط و جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی منجر به تعریف ۲۳ طرح کلان برای حل مسائل و نیازهای فناوری کشور شده است. این موضوع در پی برقراری ارتباط کاری فراوان و جلسات هماهنگی با بسیاری از ارگان‌های تحقیقاتی اجرایی و هم‌چنین صاحبان صنایع مهم کشور محقق شده که خود بیان‌گر اهمیت ارتباطات برون سازمانی می‌باشد.

 دکتر زمانیان در ادامه گفت: همه اعضای سازمان به ویژه اعضای جدید الاستخدام حداقل یک طرح پژوهشی در حال اجرا باید داشته باشند. اهمیت این امر تا حدی است که در آیین نامه جدید ارتقاء اعضای هیات علمی که در حال بازنگری و تنظیم است دارا بودن طرح در هر سال از الزامات ترفیع سالانه افراد در نظر گرفته خواهد شد و در این راستا روسای پژوهشکده‌ها باید جلسات مستمر با شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با تخصص پژوهشکده داشته باشند و از ظرفیت آن‌ها برای تعریف و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی استفاده کنند.

قابل ذکر است در این نشست از طرف اعضای هیات علمی سازمان با توجه به تلاش‌های دکتر زمانیان در جهت ارتقای جایگاه سازمان به سطح معاونت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری لوح تقدیری به ایشان اهداء شد.

در جلسه فوق قبل از سخنرانی معاون وزیر مدیران سازمان نیز درباره عملکرد، ضرورت و کارکرد حوزه‌های تحت مدیریت خود گزارشی را ارائه کردند.

گزارش‌های ارائه شده به شرح زیر می‌باشد.

1- دکتر محمد فیروزمند : گزارش عملکرد پژوهشکده‌های سازمان و معرفی دو پژوهشکده در شرف تاسیس

2- دکتر بهمن امانی: گزارشی از نحوه تشکیل شورای حکمیان و نتایج حاصل

3- دکتر میردامادی: معرفی معاونت تحقیقات کاربردی و توسعه فناوری

4- دکتر زراسوندی : معرفی پارک علم و فناوری بین المللی

5- دکتر مجید جوانمرد: معرفی معاونت ارتباط با صنعت

6- دکتر مظفری: گزارش عملکرد پارک علم و فناوری سازمان

7- مهندس حسین سلطانی: معرفی چارت جدید سازمان

8- دکتر مقدم: دبیرخانه جذب اعضای هیات علمی و جذب اعضای هیات علمی جدید

9- دکتر مریم رنجبر: معرفی اداره نشریات علمی

10- دکتر راضیه حبیب‌پور: معرفی اداره کنفرانس‌ها و همایش‌ها

11- دکتر محمدرضا سنجابی گزارش فعالیت چند ماهه IORA

12- دکتر علیرضا الهیاری: گزارش روند برگزاری جشنواره‌های خوارزمی در سال جاری

 

 

 

 

 

 

کشور: United Statesآی پی شما: 18.223.206.82مرورگر شما: Unknown AppleWebKit