نشست مشترک معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با رییس دانشگاه باهنر کرمان

دکتر حسن زمانیان به منظور تعامل در زمینه های فناورانه و تعریف پروژه های مشترک از دانشگاه باهنر کرمان دیدن کرد

به گزارش روابط عمومی، دکتر حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به منظور تعامل در زمینه های فناورانه و تعریف پروژه های مشترک به کرمان سفر کرد.

 ایشان ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی دانشگاه باهنر کرمان، یاد و خاطره بنیانگذار دانشگاه شادروان مهندس علیرضا افضلی‌پور را گرامی ‌داشت.

معاون وزیر گفت: کشورهایی که در زمینه صنعت پیشرفت داشتند 4 مرحله را طی کردند و کشور جمهوری اسلامی ایران نیز به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهدا توانسته در زمان کوتاهی مرحله آموزش، پژوهش، کیفی‌سازی پژوهش و بحث فناوری را طی نموده و هم‌اکنون به عنوان یک کشور پیشرفته در زمینه صنعت و فناوری محسوب شود.
وی افزود: پژوهشی مفید است که منجر به تولید یک محصول و یا حل یک مشکل اساسی از کشور شود.
رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تصریح کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان با وجود ظرفیت‌ها و دانشمندان برجسته‌ای که دارد می‌تواند در قالب طرح‌های مشترک و ایده‌های نو برای جامعه مثمر ثمر باشد.

ایشان بیان داشت: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در راستای حل مشکلات اساسی و کلان کشور با استفاده از ظرفیت‌پژوهشکده‌ها و واحدهای فناور با استان‌ها تعامل و همکاری می نماید. 
دکتر جوانمرد معاون ارتباط با صنعت و تجاری سازی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به اهداف مهم این سازمان پرداخت و به اهداف ملی از جمله رفع نیازهای پژوهشی،فناوری و صنعتی کشور، پروژه‌های کاربردی محور، بحث توانمند سازی شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی و توسعه فناوری اشاره نمود.
دکتر حسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه باهنر کرمان و دانشگاه معین استان ضمن خوشامدگوی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه پژوهشی و فناوری دانشگاه اشاره کرد.
وی حضور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان دانشجوی این دانشگاه را یکی از افتخارات دانشگاه دانست.

رئیس دانشگاه ضمن بیان سخنان بنیانگذار دانشگاه، اظهارداشت: رسالت دانشگاه فراتر از آموزش و پژوهش است و امروزه باید در عرصه عمل و صنعت فعال بود.

 

کشور: United Statesآی پی شما: 3.138.35.176مرورگر شما: Unknown AppleWebKit