نشست سفیر استرالیا در ایران با رییس مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری (IORA RCSTT)

در مرکز منطقه ای علوم و انتقال فناوری برگزار شد:
نشست سفیر استرالیا در ایرا با رییس مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری (IORA RCSTT) در محل مرکز منطقه ای علوم و انتقال فناوری برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی: بنا به درخواست سفارت استرالیا در جمهوری اسلامی ایران، لیندال ساکس  سفیر و دنیس کایرنی معاون ایشان از مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری (IORA RCSTT) روز چهرشنبه (1 بهمن ماه) بازدید و در نشست مشترک با رییس مرکز منطقه ای علوم و انتقال فناوری (IORA RCSTT) شرکت کردند.

این بازدید و نشست به منظور آشنایی هرچه بیشتر مقامات سفارت استرالیا در ایران با این مرکز و هم‌چنین بررسی زمینه‌های همکاری مشترک با مرکز منطقه‌ای در آینده نزدیک  صورت گرفت.

در این نشست، دکتر طاهره میرعمادی رییس مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری به ارائه گزارش از برنامه‌های انجام شده و هم‌چنین برنامه‌های پیش روی مرکز اشاره کرد که مورد توجه سفیر استرالیا و معاون ایشان قرار گرفت

.در ادامه خانم ساکس ضمن تایید جایگاه و نقش مرکز منطقه‌ای در تعاملات اتحادیه کشورهای حاشیه افیانوس هند، چشم انداز همکاری بین استرالیا و این آژانس تخصصی اتحادیه را بسیار روشن توصیف کرد. 

قابل ذکر است از حوزه‌های مورد علاقه طرفین می‌توان به تغییرات اقلیمی و تاثیرات آن بر عرصه‌های دریایی و اقیانوسی کشورهای اتحادیه، بحران آب و استراتژی مقابله با آن،  نمک‌زدایی و فناوری‌های مرتبط و توانمندسازی زنان در زمینه‌های علوم و فناوری اشاره کرد.

این جلسه با توافق طرفین برای تدوین پیش‌نویس همکاری مشترک در آینده ای بسیار نزدیک به پایان رسید.

قبل ذکر است استرالیا از کشورهای بنیان‌گزار اتحادیه IORA می‌باشد که از نظر پتانسیل سیاسی و اقتصادی نقش بسیار چشم‌گیری در تقویت جایگاه و روابط اتحادیه در منطقه بازی می‌کند.

در  نشست  نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند.

 

 

 

کشور: آی پی شما: 18.191.233.211مرورگر شما: Unknown AppleWebKit