كارگروه اخلاق در پژوهش موسسه/ منطقه اي

صدور اعتبار نامه كارگروه با صلاحيت " كارگروه اخلاق در پژوهش موسسه/ منطقه اي" سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران فراهم شد

به گزارش روابط عمومی، با وجود پيشرفت علوم و ارتقاء كمي و كيفي تحقيقات، رعايت موازين شرعي، حقوقي و اخلاقي در پژوهش‌ها بسيار مورد توجه قرار گرفته است. اجراي طرح‌هاي تحقيقاتي از جمله پژوهش بر روي حيوانات، انسان‌ها، جمع آوري و نگهداري اطلاعات و ارسال نمونه هاي زيستي به خارج از زيستگاه، باعث افزايش نگراني از سوء استفاده از يافته ها و استفاده زيان بار از اطلاعات شده است. لذا به منظور پيشگيري از سوء استفاده‌هاي احتمالي، سازمان بهداشت جهاني كشورها را برآن داشت تا با بهره گيري از بيانيه هاي موجود، آيين نامه‌ي كشوري اخلاق در پژوهش‌هاي علوم پزشكي و كدهاي‌اخلاقي درپژوهش‌هاي علوم زيستي را تصويب و به مورد اجرا گذارند.
تلاش هاي همكاران سازمان بخصوص پيگيري هاي مجدانه پژوهشكده مطالعات و فناوري‌هاي نوين سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران در جهت عضويت سازمان در كميته اخلاق در پژوهش‌هاي زيست پزشكي وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي به ثمر نشست و اعتبار نامه كار گروه با صلاحيت  " كارگروه اخلاق در پژوهش موسسه/ منطقه اي" صادر گرديد. از اين پس امكان صدور كد اخلاق جهت امور پژوهشي در حيطه زيست فناوري و پزشكي در سازمان فراهم شده است.
 

کشور: United Statesآی پی شما: 3.138.35.176مرورگر شما: Unknown AppleWebKit