فرایند تاسیس پارک بین المللی ایران با بالاترین استانداردهای جهانی در حال پی‌گیری است

پرفسور زمانیان در بازدید میدانی از محل‌های پیشنهادی برای احداث پارک بین المللی:
پرفسور زمانیان در بازدید میدانی از محل‌های پیشنهادی برای احداث پارک بین المللی بر دارا بودن استاندردهای جهانی این مکان، جهت میزبانی شایسته از دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان بین المللی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی: پروفسور حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با همراهی دکتر بهمن امانی مشاور عالی ایشان در سازمان و دکتر قدیانی رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی جهت تعیین مکان احداث پارک بین المللی ایران از از محل‌های پیشنهادی بازدید کردند.

در این بازدید یک روزه سه محل که دارای ویژگی‌های اولیه جهت احداث پارک علم و فناوری بین المللی ایران مد نظر بود به صورت میدانی بازدید و با حضور مدیران و کارشناسان سازمان ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها ومعایب هر کدام از آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

پروفسور زمانیان در این رابطه با بیان اینکه آنچه درمرحله اول مد نظر ما می‌باشد دارا بودن تاسیسات و زیر ساخت‌های مناسب جهت میزبانی شایسته از دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان بین المللی می‌باشد بیان داشت: در بازدید میدانی و با حضور کارشناسان، شرایط محیطی مناسب جهت بهره گیری از انرژی های پاک و تجدیدپذیر، بررسی بلند بودن طول روز و زاویه تابش خورشید و ... وتعداد روزهای آفتابی جهت
استفاده از انرژی خورشیدی، در نظر داشتن سرعت مناسب باد جهت استفاده از انرژی باد، دسترسی آسان وشرایط جغرافیایی مناسب جهت توسعه مسیرها، شرایط اجتماعی، فرهنگی مناسب جهت آسایش وامنیت فکری عزیزانی که رد پارک مستقر می‌شوند، دارا بودن تاسیسات زیربنایی مناسب و باقابلیت افزایش ظرفیت و یا حداقل فاصله با
نیروگاه برق و ایستگاههای گازفشار قوی، خاک مناسب جهت کاهش هزینه‌های ساخت و علی الخصوص جهت احداث و نگهداری فضای سبز و ظرفیت و دبی مناسب آب موردنیاز جهت مصارف عمومی وصنعتی وتحقیقاتی  و هم‌چنین موضوعات مربوط به پدافند غیرعامل می‌باشد.

 قابل ذکر است جهت تعیین نهایی محل احداث پارک و سایر مقدمات اجرایی جلسات و بازدیدهای هماهنگ و مستمر در دستور کار رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران می‌باشد.

 

 

کشور: United Statesآی پی شما: 3.149.254.146مرورگر شما: Unknown AppleWebKit