علوم، تحقیقات و فناوری یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به صلح، رفاه و امنیت در میان ملت‌های جهان است

×

Error message

  • Notice: Undefined variable: ub in getBrowser() (line 328 of /var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/templates/system/page.tpl.php).
  • Notice: Undefined variable: ub in getBrowser() (line 335 of /var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/templates/system/page.tpl.php).
دکتر حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران:
یازدهمین نشست شوراي مشورتی مركز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، یازدهمین نشست شوراي مشورتی مركز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IORA RCSTT)  روز یک‌شنبه (اول آبان‌ماه)  در محل سازمان ایرانی مجامع بین‌المللی وزارت امورخارجه برگزار شد.

این نشست به ریاست سفیر بنگلادش  و با حضور دکتر حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و هم‌چنین دبیرکل اتحادیه دکتر سلمان الفریسی برگزار شد.

در این نشست  دکتر زمانیان  ضمن معرفی جایگاه و دستاورده‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حوزه‌های ملی و بین المللی بیان داشت: این سازمان به عنوان یک سازمان ملی و بین المللی پیشرو در زمینه علوم و فناوری تا کنون گام‌های موثری در خصوص توسعه و تقویت همکاری‌های علمی و تحقیقاتی در عرصه ملی و بین‌المللی برداشته است و میزبانی مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری IORA RCSTT ازسال 2008 تا کنون، خود شاهد این مدعاست.

ایشان در ادامه گفت: ما با این باور که علوم، تحقیقات و فناوری یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به صلح و رفاه و امنیت در میان ملت‌های جهان است، اقدام به میزبانی این مرکز نموده و اکنون در دوره ریاست جدید این سازمان، مانند همیشه و بیش از پیش آماده هر نوع حمایت از این مرکز و مشارکت در برنامه‌ها و فعالیت‌های آن هستیم.

معاون وزیر علوم در ادامه جهت انسجام در برنامه‌های این اتحادیه پیشنهاداتی را ارائه کرد که مورد استقبال قرار گرفت و مقرر گردید تایید اعضا به صورت غیرحضوری ثبت گردد. این پیشنهادات بر 5 برنامه تمرکز داشت:

1 - برگزاری جلسه وزرای علوم کشورهای عضو اتحادیه در ایران و به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

2 - برگزاری کارگاه روش‌های کنترل ریزگردها در بین کشورهای عضو اتحادیه و به میزبانی ایران

3- برگزاری کارگاه آشنایی با ماهواره پیش بینی زلزله در کشور ایران

4- راه اندازی شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای عضو اتحادیه با محوریت ایران

5- راه اندازی شبکه آزمایشگاهی کشورهای اتحادیه با محوریت ایران

قابل ذکر است یازدهمین نشست شوراي مشورتی مركز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IORA RCSTT)  با حضور سفرای کشورهای عضو اتحادیه و کشورهای طرف گفتگو هم‌چون استرالیا، بنگلادش، سریلانکا، تایلند، هند، افریقای جنوبی، اندونزی، مالزی، ترکیه و روسیه برگزار شد. 

هم‌چنین مقرر شد بر اساس برنامه تعیین شده، دکتر سلمان الفریسی، دبیرکل اتحادیه و گرت ریس  یکی از مدیران ارشد اتحادیه و جمعی از سفرا و نمایندگان وزارت‌های علوم، تحقیقات و فناوری و امور خارجه  روز سه شنبه 3 آبانماه، از امکانات و توانمندی‌های سازمان بازدید کنند و زمینه همکاری‌های چند جانبه علمی و فناوری در قالب اجرای پروژه های تحقیقاتی و برگزاری نشست‌ها و دوره های آموزشی  تخصصی را بررسی مکنند.

کشور: United Statesآی پی شما: 18.116.88.145مرورگر شما: Unknown AppleWebKit