طراحی و ساخت نمونه نیمه صنعتی دستگاه آنالایزر بیوشیمیایی پرتابل و یا دیسک‌های تشخیصی سیستم میکروسیالاتی بر اساس فناوریLab-on-Disc

طراحی و ساخت نمونه نیمه صنعتی دستگاه آنالایزر بیوشیمیایی پرتابل و یا دیسک‌های تشخیصی سیستم میکروسیالاتی بر اساس فناوریLab-on-Disc

ضرورت و خلاصه طرح :

طی سه الی چهار سال اخیر نمونه‌های صنعتی دستگاه‌های تشخیصی سریع موجود در دنیا بر اساس فناوری lab-on-disc از طرف شرکت‌های شناخته‌شده در حوزه تجهیزات تشخیص طبی همچون Roche , Samsung ,   و غیره برای انجام سریع تست‌های تشخیص طبی بر اساس روش‌های پیچیده سلولی و ملکولی به بازار عرضه گردیده است. قیمت این دستگاه‌ها به‌طور متوسط بین 12 تا 20 هزار دلار بسته به نوع و تعداد تست‌های انجامی و سطح فناوری آن‌ها در بازار عرضه می‌گردد.

دستگاه‌های تشخیص طبی پرتابل باقابلیت سنجش دقیق و سریع بیماریها و پارامترهای خونی یکی از حوزه‌های مهم بخش فناوری‌های حوزه سلامت است. در سالیان اخیر دستگاه‌های مبتنی بر میکروسیالات (microfluidics)  یکی از انتخاب‌های مناسب برای این حوزه بوده است. میکروسیالات سانتریفیوژ یا آزمایشگاه بر روی دیسک ( lab-on-Disc)  یکی از حوزه‌های است که از اعمال دوران بر روی دیسک‌های میکروسیالاتی به‌منظور انجام فرآیندهای موردنیاز بهره می‌برد.

بطور کلی این دستگاه‌ها شامل بخش دیسک ها با  طراحی سطح میکروسیالاتی است که در بردارندِه انتی ژن ها یا انتی بادی های اختصاصی باقابلیت انجام فرآیندهای شیمیایی و بیولوژیکی به‌صورت متوالی و خودکار را دارا می‌باشند.

 بخش دیگر سیستم یک سانتریفیوژ برای فراهم اوردن واکنش بیوشیمیایی و  تراشه  بیوسنسورآنالایزر نصب شده بر روی کامپیوتر است که حاوی نمودارهای استاندارد است.

کشور: United Statesآی پی شما: 3.15.2.151مرورگر شما: Unknown AppleWebKit