زیربنای اقتصاد و توسعه هر کشوری بستگی به شناخت مواد و ذخایر معدنی آن کشور دارد

×

Error message

  • Notice: Undefined variable: ub in getBrowser() (line 328 of /var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/templates/system/page.tpl.php).
  • Notice: Undefined variable: ub in getBrowser() (line 335 of /var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/templates/system/page.tpl.php).
دکتر زمانیان درآیین افتتاحیه یازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی مواد و متالورژی ایران مطرح کرد:
یازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی مواد و متالورژی ایران در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دکتر حسن زمانیان با اشاره به اینکه زیربنای اقتصاد و توسعه هر کشوری بستگی به شناخت مواد و ذخایر معدنی آن کشور دارد بیان داشت: ذخایر معدنی و شناخت عناصر و مواد تشکیل دهنده آن از جایگاه و اهمیت بسزایی برخوردار است و تمام کشورهایی که در این حوزه ورود کرده‌اند به پیشرفت قابل توجهی رسیده‌اند و ما نیز اگر بخواهیم به این درجه برسیم در این حوزه باید نهایت توجه را داشته باشیم.

ایشان بیان داشت: کسانی که در ارتباط علمی با مواد و ذخایر معدنی هستند ارزش و تاثیر مهندسی مواد و متالوژی را می دانند و هر طرحی که بخواهیم اجرا نماییم متریال(مواد سازنده) آن نیازمند مهندسی متالورژی است.

 دکتر زمانیان گفت: برای صنعتی شدن و توسعه اقتصادی، کشورهای مختلف چهارمرحله را طی کرده اند و نوعاً کشورهای اروپایی این مراحل را در طول دویست تا سیصد و پنجاه سال پیموده اند ولی ما در همین چهل ساله بعد از انقلاب اسلامی به دستاوردهای زیادی دست یافته ایم.

معاون وزیر علوم چهار مرحله ای که جهت توسعه به آن نیاز هست را  توسعه آموزش، پژوهش ،کیفی سازی و فناوری معرفی و خاطر نشان کرد ما درکشورتا مرحله کیفی سازی پیش رفته‌ایم و برای توسعه بیشتر نیاز به مباحث فناوری داریم.

رئیس سازمان گفت: در این سازمان ما به تنهایی به دنبال چاپ مقاله نیستیم و معتقدیم مقاله ای ارزشمند است که بتواند منجر به محصول صنعتی شود همانطور که نام سازمان نیز بیانگرهمین مسئله است و از این رو اخیراً شصت و سه طرح پژوهشی ازشرکت های فناور پارک علم و فناوری سازمان به پژوهشکده ها هدایت شده است که این خود همزیستی بسیارمناسبی است و این امرباید در کشور توسعه پیدا کند.

کشور: United Statesآی پی شما: 18.224.65.61مرورگر شما: Unknown AppleWebKit