زلفی گل: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران یک موسسه افتخار آفرین در کشور است.

وزیر علوم در حاشیه مراسم نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران را یکی از موسسات افتخار آفرین کشور معرفی نمود.

به گزارش روابط عمومی، محمد علی زلفی گل در سی و یکمین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری که در سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران برگزار شد، با تبریک روز معلم و یاد و گرامیداشت شهدا و شهید مطهری و با تبریک به اساتید نمونه کشوری از میزبانی شایسته سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تشکر و بیان داشت: این سازمان یکی از موسسات افتخار آفرین کشور است.

وزیر علوم افزود: اساتید نمونه سرمایه‌های نمادین کشور هستند که هرجا باشند آنجا قیمت می‌یابد.به همین دلیل با احداث دانشگاه زمین اطراف دانشگاه ارزش پیدا می‌کند.


وی ادامه داد:انتخاب استاد نمونه در راستای تحقق مرجعیت علمی است در واقع می‌خواهیم شاخص افراد مرجع را به نمایش بگذاریم. اساتید نمونه مرجع علمی کشور هستند.خوشبختانه تعداد اساتید یک و دو درصد کشور درحال افزایش است.
وی ادامه داد: اقتدار حاصل از جسارت کشور که در راس آن رهبر حکیم و فرزانه کشور است؛ یعنی «وعده صادق»، در سطح بین المللی نشان‌ مرجعیت کشور ما است.مرجعیت علمی اولین اولویت وزارت علوم از پنج اولویت است.

 

وزیر علوم گفت:در برنامه هفتم توسعه برنامه‌های خوبی دیده شده است که می‌توان به دستورالعمل اعطای پژوهانه جامع، دستورالعمل تعاملات علمی ملی و بین المللی و دستورالعمل مهارت محور کردن آموزش اشاره کرد که برای اینها اعتبارت پیش‌بینی شده.در برنامه هفتم آمده که ۱۵ درصد اعتبارات برای پژوهش و ۵ درصد به امور فرهنگی اختصاص داده شود.
زلفی گل تصریح کرد:امروز دنیا به این‌نتیجه رسیده و دنبال جنگ ارزان است کشورگشایی مشروع از طریق علم مقدور است. بهترین سربازان کشورگشای ایران دانشگاهیان هستند. جامعه دانشگاهی هم قدرت ایجاد تجهیزات سخت و هوشمند را دارد و هم قدرت نرم را ایجاد می‌کند. هرگونه هزینه برای علم و فناوری بهترین نوع سرمایه گزاری برای آینده است. اساتید تمام تلاش خود را بکنید تا نسل توانمندتر به جامعه تحویل دهید.

کشور: United Statesآی پی شما: 3.21.247.67مرورگر شما: Unknown AppleWebKit