رویداد و نشست تخصصی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

نشست تخصصی سازمان و جمعیت هلال احمر با هدف بهره گیری از دانش و تخصص جهت خدمت رسانی مطلوب به مردم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، نشست تخصصی با حضور دکتر حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، معاونین و مدیران سازمان با دکتر پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، معاونین و مدیران هلال احمر با هدف توانمندسازی و بهره گیری از فناوری و دانش روز جهت حکمرانی امدادی و حکمفرمایی علمی در سازمان برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه دکتر حسن زمانیان ضمن عرض خیر مقدم بیان داشت: امروز میزبان کسانی هستیم که همیشه شاهد زحمات جهادی آنها هستیم جمعیت هلال احمر در هر زمان و مکان حامی و فریاد رسان ملت ایران است.

معاون وزیر با اشاره به حوزه گسترده فعالیت‌های هلال احمر گفت: مدیریت جدید هلال احمر تحولی جدی در این جمعیت ایجاد کرده است و ما نیز این آمادگی را داریم تا در این مسیر همراه جمعیت هلال احمر باشیم.

وی افزود: سازمان پژوهش ها زنجیره ایده تا محصول را دنبال می‌کند و هم زمان نسبت به مسائل کلان کشور احساس مسئولیت دارد. بر همین اساس و طبق دستور ریاست محترم جمهورنیازهای کشور در این مجموعه احصا می‌شود تا این نیاز ها برطرف شود. دقیقا به همین علت ارتباط با هلال احمر در دستور کار سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی قرار گرفته است.

وی افزود: امروز این ظرفیت وجود دارد تا ما بازوی تحقیق و توسعه جمعیت هلال احمر شویم و از سوی دیگر فعالیت‌های خود را در حوزه تولید داروهای خاص و تحریمی آغاز کرده‌ایم که می‌تواند محل مناسبی برای هم افزایی هلال احمر و سازمان باشد زیرا هر دو مجموعه در حوزه دارویی فعالیت‌های قابل توجهی دارند.

ایشان ادامه داد: در حال حاضر این ظرفیت وجود دارد که سازمان و هلال احمر همکاری خوبی در زمینه‌های مختلف داشته باشند. ما در کنار واحدهای پژوهشی، واحدهای فناور را راه اندازی کرده‌ایم تا اقدامات تولیدی محصول فناورانه، خروجی مطلوبی داشته باشد.

در این نشست دکتر کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این که علم و آگاهی از اصول و ارزش‌های اساسی دین و آیین ماست و ریشه اعتقادی دارد، گفت: امروز مقام معظم رهبری‌ همراهی و همکاری در زمینه علم و آگاهی را جهاد می‌داند و این امر نشان می‌دهد که تا چه میزان کسب‌ علم و فعالیت‌های دانش محور در کشور حائز اهمیت است.

وی افزود: امروز با همکاری و هم‌افزایی می‌توانیم علم را تجاری سازی کرده و فاصله دانشگاه و صنعت را از بین ببریم. در این راستا باید طرح‌های خلاق جمع آوری و این ایده‌ها را به فعالیت‌های خدمت‌رسانی تبدیل کنیم. کولیوند ادامه داد: امروز تمامی فعالیت‌های جمعیت هلال احمر جنبه خدمت رسانی به مردم دارد و ما در این مسیر باید از علم روز استفاده کنیم. جمعیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات فعالیت‌های علمی خوبی را آغاز کرده و امروز شاهد به کارگیری دستگاه‌های زنده‌یاب و پهپادها در عملیات‌های جمعیت هلال احمر هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: امروز هلال احمر به یک مرکز جامع داده‌ها نیاز دارد که با هم‌افزایی می‌توان این مرکز را راه اندازی و خدمت رسانی به مردم را به شکلی اساسی ساماندهی کرد.

از سوی دیگر هلال احمر در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد که هم افزایی با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی می‌تواند کمک کند تا این حوزه مهم و تاثیرگذار توسعه یابد و نیازهای مردم برطرف شود.

امروز ضرورت دارد تا زمینه‌های همکاری‌ احصا شود و هم افزایی بین دستگاهی به بالاترین حد برسد.

 

معاونین و مدیران هر دو مجموعه نسبت به طرح های پژوهشی قابل اجرا سخنرانی و نکاتی را ارائه نمودند که در زمینه های تجهیزات پزشکی و هوش مصنوعی و امداد و نجات ارتباطات و تعاملات کاری شکل گرفت.

 و در پاین این نشست دکتر کولیوند و هیات همراه از فناوری و تجهیزات مربوط به حوزه امداد، نجات و سلامت پژوهشکده برق و فناوری اطلاعات و برخی واحدهای فناور مرتبط در سازمان بازدید کردند.

کشور: United Statesآی پی شما: 3.144.35.170مرورگر شما: Unknown AppleWebKit