رفع چالش‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با همکاری سازمان پژوهش‌ها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا و هیات همراه جهت اجرایی نمودن پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی و امضای تفاهم نامه همکاری در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی، سرتیپ دوم ایرج کاکاوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا و هیات همراه جهت اجرایی نمودن پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی و امضای تفاهم نامه همکاری در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران حضور یافتند.

در ابتدای این نشست دکتر حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و تشکر از اقتدار و امنیت بوجود آمده از طریق زحمات این قشر مظلوم بیان داشت: با وجود تخصص‌های مورد نیاز پلیس مواد مخدر در سازمان و بکارگیری این فناوری‌ها در جهت توانمندسازی پلیس کشور آماده رفع نیاز‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر هستیم.

معاون وزیر با بیان اینکه پلیس کشور اسلامی باید دارای اقتدار باشد بیان داشت: با بکارگیری علم و دانش در جهت فراهم نمودن تجهیزات و امکانات کاربردی مورد نیاز پلیس و پیشرفت‌های چشمگیر در این زمینه به راحتی می توان به اقتدار هرچه بیشتر نیروهای انتظامی کمک کرد.

در ادامه رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا نیز ضمن اظهار خرسندی از توانمندی‌های دانشمندان سازمان بیان داشت: افتخار می کنیم که در جمهوری اسلامی چنین اساتید ارزشمند و توانایی وجود دارد و قطعا با هم‌افزایی و تعاملات علمی با این دانشمندان می‌توانیم باعث آرامش هر چه بیشتر ملت شریف ایران باشیم .

کاکاوند اضافه کرد: در خصوص مرزبانی و همچنین امنیت داخلی شبانه روز در حال انجام وظیفه هستیم و این ماموریت خاص انتظامی مبارزه با مواد مخدر هست که می خواهیم از ظرفیت‌های موجود سازمان پژوهش‌ها در آن جهت استفاده کنیم و با بکارگیری فناوری‌های جدید و نرم افزاری از ورود مواد مخدر از مرزها و حتی توزیع داخلی که با روش‌های سخت افزاری مشکل است جلوگیری نماییم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: آنچه که در این راه به ما کمک می‌کند روش‌های مدرن مبارزه، روش‌های نوین ترک اعتیاد است و این یکی از موضوعات و دغدغه‌های خانواده ها است و در کنار روش‌های سخت به اقدامات نرم علمی و پژوهشی از قبیل آنالیز و تشخیص مواد، تربیت سگ‌های مواد یاب، گلوله ‌های هوشمند، دوربین‌های مدرن، تجهیزات ردیابی دیچیتال و امکانات ماهواره‌ای  نیازمندیم.

همچنین در این نشست تفاهم نامه همکاری در زمینه‌های ذیل به امضاء طرفین رسید.

  1. مشارکت در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی
  2. همکاری در زمینه اطلاع رسانی موضوعات علمی پژوهشی طرفین
  3. همکاری در اجرای پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی با موضوعات مورد نیاز پلیس
  4. بهره‌مند شدن طرفین از امکانات مشترک یکدیگر از قبیل توان علمی، پژوهشی، آموزشی، امکانات آزمایشگاهی و کتابخانه‌ای، اسنادی و اطلاعاتی
  5. تبادل اساتید برای نشر و فراگیری علوم مشترک
  6.  تدوین تالیف چاپ و نشر اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها
  7. برگزار همایش‌ها و نشست‌های تخصصی
  8.  همکاری در زمینه انتشار مجلات پژوهشی

پس از پایان این نشست و امضای تفاهم نامه سرتیپ دوم کاکاوند و هیئت همراه از توانمندی‌ها و اقدامات صورت گرفته مرتبط با پلیس در پژوهشکده‌ها و واحدهای فناور سازمان دیدن کردند.

کشور: United Statesآی پی شما: 3.21.12.156مرورگر شما: Unknown AppleWebKit