دعوت به همکاری از دانشمندان روسی برای انجام پروژه‌های کلان و ملی در سازمان پژوهش‌ها

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در همایش فرصت‌های تجاری با کشور روسیه از شرکت‌ها و دانشمندان روسی جهت همکاری در انجام پروژه‌های کلان دعوت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، همایش فرصت‌های تجاری با کشور روسیه (EXPO - RUSSIA IRAN 2023) با حضور دکتر حسن زمانیان؛ معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در برج میلاد تهران برگزار شد.

دکتر زمانیان در این همایش، ضمن معرفی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و با توجه به جایگاه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و شناخت این جایگاه توسط دانشمندان کشور روسیه ، از شرکت‌های روسی برای همکاری‌های علمی و مشارکت در زمینه‌های مختلف از جمله ساخت ماهواره زلزله‌شناسی دعوت کرد.

وی همچنین از شرکت‌های روسی خواست که در زمینه‌های علمی همچون، سوخت پاک هیدروژن و گرافن با ایران همکاری کنند.

این همایش 18 تا 20 مهرماه با حمایت وزارتخانه‌های ایران و روسیه، سازمان توسعه تجارت، اتحادیه صنعتگران و بازرگانان روسیه، مرکز تجاری توسعه اقتصادی اتحادیه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، اتحادیه ها و نهادها ویژه‌ تحت حمایت اتاق بازرگانی و صنایع روسیه، برگزار شد.

هدف این همایش تجاری حمایت، تحکیم و تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین ایران روسیه، تنوع بخشی همکاری، ترویج محصولات صادراتی کارخانه‌های روسیه به بازارهای خاور نزدیک و خاور میانه و همچنین معرفی کالاهای ایرانی به روسیه است.این همایش در بخش‌‌های مختلف فناوری IT، انرژی، صنایع نفت و گاز و صنعت شیمیایی، مهندسی مکانیک، متالورژی، ساخت و ساز، صنایع کاغذ و خمیرکاغذ و صنعت چوبی،صنعت معدن و مواد شیمیایی، حمل و نقل، صنعت کشاورزی؛ کالاهای مصرف عمومی، پزشکی و علم و آموزش برگزار شد.

دکتر زمانیان پس از پایان مراسم از نمایشگاهی که در حاشیه این همایش دایر شده بود بازدید و از نزدیک با تعدادی از شرکت‌های مستقر در این نمایشگاه گفتگو کرد.

کشور: United Statesآی پی شما: 18.118.205.146مرورگر شما: Unknown AppleWebKit