در سال‌های اخیر بهره‌مندی از ظرفیت بزرگ IORA RCSTT مغفول مانده است

دکتر حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران:
دکتر حسن زمانیان در سفر به كشور هند براي شركت در « دومين نشست كارگروه اتحاديه حاشيه اقيانوس هند در خصوص علوم، فناوري و نوآري» بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و تجربه‌های مشترک اعضاء این اتحادیه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران براي شركت در "دومين نشست كارگروه اتحاديه حاشيه اقيانوس هند در خصوص علوم، فناوري و نوآري" که در روزهای 7 تا 10 مهرماه در کشور هند برگزار می‌شود، عازم این کشور شد.

دکتر زمانیان درباره اهمیت شرکت در این نشست، با بیان مغفول ماندن کشور از بهره‌مندی از ظرفیت بزرگ این اتحادیه در سال‌های اخیر گفت: با توجه به توانمندی‌های علم و فناوری کشور و علاقمندی برای انتقال این موفقیت‌ها به سایر کشورها و هم‌چنین نیاز به گسترش فعالیت‌های بین‌المللی در این حوزه و کسب تجربه باید از تمام ظرفیت‌های بین المللی استفاده کرد.

ایشان در ادامه بیان داشت: در این میان با توجه به استقرار دفتر مرکز منطقه‌ای این اتحادیه در ایران و محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در تلاش هستیم تا با بازنگری تعاملات و مدیریت بهتر و در نهایت بهره‌مندی از این ظرفیت عظیم در مسیر کمک به رفع نیازهای فناورنامه کشور در حوزه‌های مانند آب، انرژی تجدید پذیر، مدیریت مخاطرات و دیگر نیازهای فناورنانه کشور و سایر کشورهای عضو این اتحادیه گام‌های موثری برداریم.

قابل ذکر است،  ميزباني از مركز منطقه‌اي علوم و انتقال فناوري اتحاديه همكاري‌هاي‌ منطقه‌اي كشورهاي حاشيه اقيانوس هند (IORA RCSTT) از جمله‌ دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه ديپلماسي علمي بوده كه سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران به نمايندگي از كشورمان عهده‌­دار اين امر حائز اهميت شده است. اين مركز تنها سازمان تخصصی رسمی اتحادیه حاشیه کشورهای اقیانوس هند بوده که به عنوان یک نهاد تخصصی در خدمت اعضای اتحادیه قرار دارد و از این نظر، ابزار بسیار مفیدی برای تقویت همكاري‌هاي منطقه‌اي به ­شمار مي‌­آيد. ايجاد ظرفيت‌­هاي دیپلماسی در محورهايي مانند آب، انرژی تجدید پذیر و مدیریت مخاطرات  به همراه برگزاري نمايشگاه‌­هاي منطقه‌­اي و دوره‌­هاي آموزشي از جمله كاركردهاي اين مركز محسوب مي‌شود.

 

کشور: United Statesآی پی شما: 18.220.140.208مرورگر شما: Unknown AppleWebKit