دارن تانگ: جشنواره بین‌المللی خوارزمی احیا کننده آثار مردی است که اکتشافات و آثار او نسل‌ها را در نوردیده است.

مدیرکل سازمان جهانی مالکیت فکری سازمان ملل( وایپو) از طرف این سازمان، به برگزیدگان سی و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی و بیست و پنجمین جشنواره جوان خوارزمی تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی، دارن تانگ مدیرکل سازمان جهانی مالکیت فکری سازمان ملل( وایپو) از طرف سازمان جهانی مالکیت فکری، تبریکات صمیمانه خود را به برگزیدگان سی و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی  و بیست و پنجمین جشنواره جوان خوارزمی اعلام کرد.

مدیرکل سازمان جهانی مالکیت فکری سازمان ملل( وایپو) خاطر نشان کرد: اکتشافات و آثار محمد بن موسی خوارزمی نسل‌ها را درنوردیده و مبنایی برای ایده‌های جدید، مطالعات دانشگاهی و اختراعات است که به دگرگونی جهان باستان کمک کرده و  بر جهان کنونی نیز تاثیر بسزایی نهاده است.  فراتر از حد تصور است که کارهای اولیه او در مورد جبر و الگوریتم‌ها - که حدود دوازده هزار سال پیش منتشر شده‌اند - بخشی از اجزای سازنده عصر جدید دیجیتال و پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای است که هوش مصنوعی وعده داده است.

وی با بیان اینکه سازمان جهانی مالکیت فکری به عنوان آژانس نوآوری و خلاقیت سازمان ملل معتقد است افزود: مالکیت معنوی می تواند ابزار قدرتمندی برای رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی در سراسر جهان باشد و در واقع ما شاهد شناسایی کشورهای بیشتری از نوآوری، خلاقیت، فناوری و دیجیتالی شدن به عنوان محرک های رشد آینده باشیم.

وی افزود: این امر شامل جمهوری اسلامی ایران نیز می شود. سازمان جهانی مالکیت فکری هر سال شاخص جهانی نوآوری  را منتشر می کند که عملکرد نوآوری بیش از 130 کشور در سراسر جهان را شناسایی و رتبه بندی می کند. ایران طی 10 سال از رتبه 113 در سال 2013 به رتبه 62 در سال 2023 رسیده و در میان اقتصادهای آسیای مرکزی و جنوبی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. این کشور همچنین در سال‌های اخیر در درخواست‌های نشان تجاری افزایش داشته به طوری که بیش از 1.4 میلیون درخواست از سوی کشور ایران طی سال‌های 2020 تا 2022 دریافت شده است که نسبت به سه سال قبل افزایش 20 درصدی را نشان می‌دهد که از دستاوردهای مهم است.

وی تاکید کرد: ثبت مالکیت معنوی به خودی خود یک هدف نیست، بلکه بایستی به عنوان وسیله ای برای رسیدن به هدف و راهی برای ایجاد شغل، رشد کسب و کار و تبدیل ایده های قوی به محصولات و خدمات جدید در نظر گرفته شود. سازمان جهانی مالکیت فکری در سال‌های اخیر از تولیدکنندگان داخلی پسته، زعفران و فرش در برندسازی، بازاریابی و بسته‌بندی کالاهای خود از طریق مالکیت فکری حمایت کرده است.

مدیرکل سازمان جهانی مالکیت فکری ( وایپو) افزود: امیدواریم که چنین موفقیتهایی برای دیگران از جمله جوانان ایرانی که بیش از 60 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. الهام بخش باشد، به نحوی که مالکیت فکری را بخشی از مسیر خود برای رسیدن به هدف بدانند. در نهایت، زیست بوم های نوآوری موفق، بر فرهنگ‌هایی تکیه می‌کنند که نوآوری و خلاقیت برای آنان ارزشمند است و دستاوردهای علمی برتر را شناسایی و پشتیبانی می‌کنند. جشنواره جوان خوارزمی با ترغیب ذهن های جوان به کسب تخصص در علم و فناوری، نقش مهمی را در پرورش دیدگاهی نوآور و خلاق ایفا می نماید.

وی در آخر گفت: مفتخریم که تبریکات صمیمانه خود را به برگزیدگان این دوره از جشنواره های خوارزمی و تمامی شرکت کنندگان در این جشنواره ها اعلام کنیم. برای شما که به دنبال بنا نهادن بر میراث ماندگار محمد بن موسی الخوارزمی هستید، آرزوی موفقیت می کنیم.

کشور: United Statesآی پی شما: 18.219.8.25مرورگر شما: Unknown AppleWebKit