حضور معاون وزیر علوم در گردهمایی منطقه‌ای انجمن جهانی سازمان‌های تحقیقات فناوری و صنعتی (WAITRO)

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با هدف تقویت روابط علمی در سطح کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و به دعوت رییس شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه (توبیتاک) در گردهمایی منطقه‌ای انجمن جهانی سازمان‌های تحقیقات فناو

به گزارش روابط‌عمومی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، دکتر حسن زمانیان، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با سفر به ترکیه از چندین مرکز پژوهشی و دانشگاه برتر این کشور بازدید و با روسای آنان دیدار و گفتگو کرد. این سفر به دعوت رییس شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه «توبیتاک» (TUBITAK) که اصلی‌ترین نهاد ملی تحقیق و توسعه این کشور است، انجام شد و مقدمات آن را مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم فراهم کرد.

دکتر زمانیان در این سفر ضمن ملاقات با رییس شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه (TUBITAK)  و رییس انجمن جهانی سازمان‌های تحقیقات فناوری و صنعتی (WAITRO)، در گردهمایی منطقه‌ای این انجمن جهانی شرکت کرد. گردهمایی منطقه‌ای انجمن جهانی سازمان‌های تحقیقات فناوری و صنعتی (WAITRO)، در تاریخ تاریخ سوم تا پنجم مهرماه 1402 با هدف تقویت فعالیت‌های بین‌المللی و ایجاد هم‌گرایی بین کشورهای عضو طی دو روز در کشور ترکیه برگزار شد.

رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران  به عنوان مرجع ملی این انجمن جهانی در جمهوری اسلامی ایران در این گردهمایی شرکت داشت. در این گردهمایی موضوعاتی از جمله تقویت روابط علمی در سطح کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، ترغیب انجام طرح‌های پژوهشی و برگزاری کارگاه‌های مشترک در سطح منطقه‌ای و جهانی در راستای تحقق‌بخشیدن به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل، چالش‌ها و اعلام فرصت‌ها برای جذب مشارکت‌های مالی در طرح‌های پژوهشی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. 

همچنین در مورد فعالیت‌ها، نحوه مشارکت و حمایت انجمن جهانی WAITRO از انجام طرح های پژوهشی و برگزاری کارگاه‌های مشترک اطلاع‌رسانی شد. بازدید از مرکز تحقیقات مرمره ترکیه مرکز تحقیقات TÜBİTAK MARMARA (MAM) به عنوان یکی از مراکز زیر مجموعه شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه فعالیت های خود را در پردیس TÜBİTAK در شهر کوجالی انجام می دهد. هدف این مرکز تبدیل شدن به یک قطب جهانی در تولید علم و فناوری با قابلیت‌های تحقیق، توسعه و نوآوری است که به طور گسترده توسط فناوری‌های انرژی، تغییرات آب و هوا و پایداری، فناوری‌های مواد و علوم زندگی مشترک است.

این مرکز  به دلیل توانایی و ظرفیت تحقیقاتی، زیرساخت های تحقیقاتی و مدیریت فرآیند اداری و عملیاتی در سطح جهانی، یکی از سازمان‌های پیشرو در دنیای فناوری پیشرفته است. با رویکرد مشتری‌مداری خود، راه‌حل‌های بدیع را به سازمان‌ها و موسسات دولتی، خصوصی و نظامی ارائه می‌دهد. این راه‌حل‌ها از طریق تحقیقات پایه، تحقیق و توسعه کاربردی، انتقال فناوری، نوآوری، ساخت سیستم و تاسیسات، تنظیم استانداردها و استانداردهای ملی، مشاوره حرفه‌ای و فعالیت‌های آموزشی تحقق می‌یابد.

 

کشور: United Statesآی پی شما: 3.147.89.140مرورگر شما: Unknown AppleWebKit