جشن پایان سال کارکنان سازمان برگزار شد.

جشن پایان سال به همراه اهدای جوایز مسابقات ورزشی دهه فجر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، جشن پایان سال کارکنان سازمان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان، مشاورین، معاونین،مدیریان، اعضای هیئت علمی و کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی در سالن خوارزمی برگزار شد.

دکترحسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در این مراسم اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و بیان داشت: امیدوارم خداوند به مناسبت این اعیاد خیر و برکت را به زندگی همه ما و شما و سازمان عنایت کند.

ایشان گقت: قبل از هر چیز وظیفه خود میدانم از مجموعه مدیریتی قبلی سازمان نهایت تقدیر و تشکر را به عمل آورم چون سرعت قطار سازمان با تلاش این عزیزان و ریل گذاری که انجام داده اند زمینه را مساعد را فراهم ساختند.

معاون وزیر بیان داشت:در این سالن جلسات مختلفی برگزار شده ولی جذاب ترین و شیرین ترین جلسات این جلسه است که من در خدمت شما هستم چون جلسه خانوادگی و خودما نی است و ما یک خانواده هستیم و از این موضوع احساس آرامش می کنیم

دکتر زمانیان گفت:اولین موضوعی که به آن خواهم پرداخت بحث جذب اعضای هیئت علمی جدید جهت تکمیل کادر علمی سازمان است که قبلا برای جذب اعضای هیئت علمی یک پروسه بسیار طولانی صورت می گرفت به طوری که آن فرد با مشکلات روحی مواجه می شد ولی ما برنامه جذب را طوری ترتیب دادیم که این موضوع با سرعت هرچه تمام تر بررسی و پذیرفته شدگان را بررسی کردیم به طوری که روش ما به صورت یک مدل در آمده است تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. ما حدودا ۶۰ هیئت علمی را در این فراخوان با دقت و سرعت بررسی گردید و نتایج آنان را بارگزاری نمودیم.

ایشان گفت: یکی دیگر از کارها ارتقاء سازمان به سطح معاونت وزارت علوم که کار بسیار بزرگ و مفیدی بود و موضوع بعدی در بخش مجلات بود و سازمان ما دارای شش مجله بود که دو عدد از این مجلات isc خارج شده بود و تقریباً چهار عدد از آنها به خاطر عدم دریافت مقاله چاپ نمی شد و خوشبختانه این مشکل حل شده و دوستان قول دادند تا چند عنوان مجله دیگر نیز به مجلات سازمان اضافه کنند.

دکتر زمانیان گفت:در بحث کنفرانس ها ما برای تسهیل در امور اجرایی آنها اداره کنفرانس‌ها را تشکیل داده و چند کنفرانس موفق هم برگزار نمودیم و سه کنفرانس مهم بین المللی دیگر نیز در سال آینده خواهیم داشت که یکی از آنها کنفرانس بین المللی علوم غذایی است که در اردیبهشت در سازمان برگزار خواهد شد .

وی افزود: در برگزاری جشنواره‌ها برگزاری جشنواره بین المللی خوارزمی را داشتیم که به لطف خدا امسال با حضور ریاست محترم جمهوری برگزار شد و سعی داریم که از نظر کمی و کیفی به آن غنای بیشتری بدهیم و پیگیری بودجه مستقل برای آن هستیم. در این جشنواره رئیس محترم جمهور تاکید زیادی روی سازمان داشت و یکی از جملات مهم ایشان این بود که (سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران باید نظام مسائل کشور را احصاء نموده و برای حل این مسائل و مشکلات راهکارهایی ارائه دهد.

 دکتر زمانیان به تشکیل شورای حکیمان اشاره و بیان داشت:شورای حکیمان در این سازمان شکل گرفته است و حکیم کسی است که در چندین رشته مسلط است و ما به خاطر گستردگی علوم اساتید مختلف در رشته های متنوع را در این شورا جمع نموده ایم تا اسم حکیم را پایدار سازیم و با خرد جمعی این شورا که از اساتید خوب و برجسته سازمان هستند به مسائل و مشکلات راهبردی که در کشوروجود دارد ورود کرده و با تشریک مساعی به حل و فصل آنها بپردازیم و تاکنون در همین شورای حکیمان توانسته ایم ۲۳ طرح کلان و ملی را تعریف و برای آنها تا مرحله اخذ بودجه نیز پیش رفته ایم و در این خصوص به نتایج قابل توجهی رسیده ایم.مسئولیت این شورا را نیز خانم دکتر معظمی به عهده گرفته و به خوبی در حال هدایت آن است و یکی از کارهای خوبی که ایشان کرده است این است که در بحث پژوهش تا سال ۲۰۵۰ محورهای پژوهشی دنیا را استخراج و برای آن برنامه ارائه نموده تا ما به همراه دنیا حرکت کنیم و از آنها و تحقیقات جهانی عقب نمانید.

وی افزود: تشکیل کرسی های ارتباط با صنعت که آن نیز یک افتخار بزرگی برای سازمان است انجام شد و ما ملاحظات زیادی با صنایع کشور داشتیم و مشخص نبود که وظیفه هر کدام در این موضوع چیست و با ابتکاری که همکاران ما به خرج دادند برای هر صنعت یک کرسی انتخاب شد و پشت سر آن مسئول کرسی اعضای هیات علمی سازمان و به دنبال هر کدام یک یا چند شرکت فناور مشخص و به دنبال شرکت‌های فناور یک بانک اطلاعاتی از اساتید ذیربط در کل کشور بوجود آمده است.

دکتر زمانیان گفت: در آزمایشگاه های سازمان تجهیزات آزمایشگاهی بود که از کار افتاده بود و معیوب بودن قطعات دستگاه ها یک قسمت از آزمایشگاه را تعطیل کرده بود که با همکاری دوستان خصوصا دکتر میردامادی که بسیار زحمت کشیدن جلسات متعددی در این خصوص برگزار شد و نیازهای تجهیزاتی مشخص و حدود ۷ میلیارد تومان بودجه به این موضوع اختصاص دادیم و بسیاری از تجهیزات را توانستیم سفارش دهیم و یا در حال خرید هستیم که این گام موثری برای راه اندازی و پویایی آزمایشگاه‌های پژوهشکده ها بود.

ایشان سازمان را یک نهاد حاکمیتی تراز اول کشور دانسته و بیان داشت: ما اگر بخواهیم محوریت سازمان را حفظ نماییم باید برنامه ریزی نماییم و در پروژه هایی که مربوط به مسائل فنی مهندسی است و شناخت مواد و کانی هاست ورود نماییم و دراین راستا در هفته گذشته توانستیم دو قرارداد خرید را نهایی کرده و در این قراردادها دو دستگاه مهم و درجه یک برای آزمایشگاه های سازمان خریداری نماییم.

 دکتر زمانیان گفت: شاخص ترین تلاش همکاران سازمان در سال گذشته تأسیس پارک علم و فناوری بین المللی جمهوری اسلامی است بود و دوهفته پیش در شورای گسترش، دستورتاسیس پارک بین المللی جمهوری اسلامی ایران صادر شد و آنها توصیه کردند تا پارک علم و فناوری سازمان را ارتقاء دهید و به پارک علم و فناوری بین المللی تبدیل نماییم و در این راستا ساختمان ۶ طبقه به عنوان مرکز این پارک را که وزیر از آن بازدید نمودند مورد موافقت قرار گرفت و با این ابتکار مجوز پارک علم و فناوری بین المللی اخذ شد و دکتر زراسوندی که یکی از دانشمندان بزرگ کشور است جهت پیگیری امور این پارک مامور و مقرر شد تا آن را تاسیس و کار را شروع نمایند. تاسیس پارک بین المللی جمهوری اسلامی ایران جزوء قانون جهش تولید و هم جزعی ازمصوبات دولت است و این کار باید صورت بگیرد و قرار شد تمام شرکت های ایرانی که ظرفیت آنها بین المللی است و دارای تراز بین المللی هستند در این پارک مستقر شوند همچنین شرکت‌های خارجی که دنبال تولید محصول فناورانه در داخل ایران هستند نیز در این پارک وارد شوند و یک بازار فناورانه در کنار این پارک جهت مبادلات تجاری تاسیس شود که این پارک معاف از عوارض گمرکی است و مشمول مالیات نیمه خاص نیست.

تاسیس این پارک از جمله مصوبات سفر هیئت دولت به استان تهران بود که استانداری تهران زمین مورد نیاز پارک بین المللی جمهوری اسلامی ایران را مهیا نماید و جلسه ای نیز در این خصوص با استاندار تهران داشتیم و ایشان دستورات لازم را به معاونت عمرانی استانداری صادر فرمودند.

  در این مرحله ستاد مرکزی این پارک در ساختمان جدید احداثی سازمان شروع به کار خواهد کرد تا پس از تملک زمین ما شرکت هایی را که جنبه کارگاهی و تولیدی دارند در آنجا مستقر نماییم و کارهای دفتری شرکت ها را در همین ساختمان انجام دهیم.

ایشان بیان داشت: موضوع دیگر بحث ساخت ماهواره زلزله شناسی آیات است که ما در این مدت دنبال نموده ایم و زیر پروژه های آن مصوب شده و کار آن نیز آغاز شده است و دستگاه دیالیز پرتابل و لب آن دیسک نیز به همین صورت به نتیجه خواهد رسید.

معاون وزیر گفت : در سال 401 سازمان به کسب چند رتبه دست یافت که اولین آن کسب رتبه اول از نظر آی اس سی در میان پنجاه و دو سازمان و پژوهشگاه درسطح کشور بود. دومین رتبه در بین پژوهشگاه‌ها و سازمانهای فنی و مهندسی بود مه خانم دکتر عطا پور مقام اول را به خود اختصاص داد و سومین مقام هم کسب رتبه اول در بین المللی سازی دانشگاه‌ها پژوهشگاه‌ها و پارک های علم و فناوری بوده است.

ایشان در آخر اظهار امیدواری کرد تا با تلاش و همدلی و تجربه و تخصصی که در بین کارکنان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران وجود دارد بتوانیم در راه پیشرفت و حل مشکلات کشور گام موثری را برداریم .

 

کشور: United Statesآی پی شما: 18.227.46.2مرورگر شما: Unknown AppleWebKit