تجهیز سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به دستگاه پلاسمای جفتیده القایی نشری (ICP-OES)

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به دستگاه‌ آنالیز عنصری در محیط آبگین برای نمونه های آب، خاک و سنگ مجهز شد.

به گزارش روابط عمومی، از آنجا که تجهیز سازمان به دستگاه‌های پیشرفته از اهداف اصلی برنامه ای سازمان است، امروز این سازمان به دستگاه‌ پلاسمای جفتیده القایی نشری  (ICP-OES) که آنالیز عنصری در محیط آبگین برای نمونه های آب، خاک و سنگ را انجام می دهد، مجهز شد.

امروزه استفاده از خدمات فناورانه و آزمایشگاهی یکی از برنامه‌ها و اهداف کشورهای پیشرفته دنیا جهت افزایش تولیدات علمی و به طبع آن ارتقاء شاخص نوآوری است.

یکی از حوزه‌های مهم در توسعه زیست بوم فناوری وجود آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و خدماتی مرجع است که در این راستا در سال گذشته حسب دستورات دکتر حسن زمانیان معاون وزیر علوم و مقام عالی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران خرید دستگاه‌های پیشرفته آنالیزی در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه یکی از دستگاه‌ها به نام دستگاه پلاسمای جفتیده القایی نشری (ICP-OES) امروز و در مدت زمان پیش بینی شده تحویل سازمان گردید.

از کارکردهای این دستگاه آنالیز عنصری در محیط آبگین برای نمونه های آب، خاک و سنگ است که با حد تشخیص خوبی قابل اندازه‌گیری می‌باشد و محققان حوزه شیمی، بیوتکنولوژی، زمین شناسی، معدن، کشاورزی و محیط زیست می‌توانند از داده‌های این دستگاه استفاده نمایند.

کشور: United Statesآی پی شما: 18.190.239.13مرورگر شما: Unknown AppleWebKit