بررسی مجدد آئین نامه جذب دانشجو توسط مراکز پژوهشی

با دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:
دکتر زلفی گل به بررسی مجدد آئین نامه جذب دانشجو در مراکز پژوهشی توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی، در حاشیه پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری و هم‌چنین پارک‌های علم و فناوری  کشور که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، دکتر محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست تخصصی با اعضای هیات علمی منتخب این سازمان بر لزوم بازنگری در آئین نامه پذیرش دانشجو در مراکز پژوهشی تاکید کرد.

دکتر زلفی گل با بیان استفاده از پتانسیل و توان دانشجویان تحصیلات تکمیلی در انجام پروژه‌های تحقیقاتی گفت: محققان و پژوهشگران در مراکز پژوهشی باید با انتقال تجربه‌ها و داشته‌های خود به دانشجویان جوان، با انگیزه و قابل اتکا این پتانسیل عظیم را برای ورود به بازار کار و تولید علم و فناوری آماده کنند. در این راستا باید پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مراکز پژوهشی به صورت هدفمند صورت گیرد.

ایشان در ادامه بیان داشت: با توجه به توانمندی و رتبه اساتید و نیاز سنجی فناوری کشور باید آیین نامه مربوطه در جهت پذیرش دانشجو در مراکز پژوهشی مورد بازنگری قرار گیرد و این بازنگری را سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران انجام دهد و نتایج را برای تصمیم‌گیری در اختیار وزارت علوم قرار دهند.

قابل ذکر است پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری و هم‌چنین پارک‌های علم و فناوری  کشور که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در روزهای 26 و 27 مهر ماه برگزار شد.

 

کشور: United Statesآی پی شما: 18.116.88.145مرورگر شما: Unknown AppleWebKit