بازدید وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری عربی سوریه از سازمان

با هدف ایجاد و گسترش همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری صورت پذیرفت؛
دکتر بسام بشیر ابراهیم وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری عربی سوریه و هیات همراه در بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران توانمنمدی‌های سازمان در حوزه پژوهش و فناوری را تحسین کرد.

به گزارش روابط عمومی: دکتر بسام بشیر ابراهیم وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری عربی سوریه و هیات همراه امروز (18 آبان ماه) از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید و از نزئیک با توانمنمدی‌های سازمان در حوزه پژوهش و فناوری آشنا شد.

در ابتدای این بازدید در نشست مشترک دکتر علیرضا عشوری رییس سازمان ضمن خیر مقدم خدمت مهمانان و ابراز خرسندی از حضور وزیر آموزش عالی کشور دوست و برادر سوریه در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، این نشست و بازدید را فرصتی برای تبادل تجربیات در حوزه پژوهش و فناوری دانست.

ایشان در این باره گفت: یکی از کارهای موفق دو جانبه می‌تواند تبادل تجربیات در حوزه تجاری سازی نتایج تحقیقاتی که منتج به محصول می‌شود، باشد که سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با قدمتی 40 ساله در این مسیر می‌تواند تجریبیات و توانمندی‌های خود را در اختیار آموزش عالی سوریه بگذارد.

 دکتر عشوری در ادامه گفت:  در صورت اطلاع از نیازهای فناورانه کشور سوریه امکان کمک از طریق شرکت‌های دانش بنیان مستقر در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران وجود دارد.

هم‌چنین ایشان ابراز داشت: در صورت علاقه طرف سوریبه برای تاسیس پارک و علم و فناوری ما آماده انتقال تجربیات و همکاری هستیم.

در ادامه دکتر محمد حسن ایکانی معاون رئیس سازمان و رئیس پژوهشگاه علم و فناوری ضمن مرور زمینه‌های همکاری از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان سوری دعوت به حضور در سازمان برای بازدید و بررسی زمینه های همکاری های مشترک در پروژه های تحقیقاتی را کرد.

در ادامه نشست نیز دکتر احمد مظفری رئیس پارک علم و فناوری سازمان در مورد امکانات و و توانایی‌های پارک سازمان توضیحاتی را ارائه و اعلام آمادگی برای انجام کارهای مشترک را داشت.

دکتر ابراهیم وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری عربی سوریه  در این نشست ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران گفت: احساس حضور در خانواده خود را دارم و این موضوع با توجه به روابط تاریخی و مستحکمی که بین دو کشور می‌باشد، بسیار طبیعی است.

کشور عربی سوریه از رهبری تا مردم قدردان جمهوری اسلامی ایران هستند به سبب ایستادگی دائم در کنار سوریه همانگونه که سوریه قبل از این در جنگ تحمیلی در کنار ایران بود.
ایشان در ادامه گفت: امروز با حضور در این سازمان و شنیدن صحبت‌های مسولین سازمان و ارائه توضیحات درباره آن متوجه شدم این سازمان از مهم‌ترین سازمان‌های پژوهشی در سطح بین‌الملل است. نکته جالب محل احداث این سازمان و معماری بسیار زیبای آن که چشم نواز است و اما مهم‌تر از این، فعالیت‌های سازمان در حوزه های مختلف می‌باشد که به روشنی ارتباط مشخصی با نیازمندی‌های هر  کشور و مردم آن دارد.
وی ادامه داد: ما باید طبق زمانبندی مشخص شده‌ای برای انتقال تجربیات سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برای تاسیس پارک در دانشگاه دمشق استفاده کنیم.

همچنین دکتر شفیق دیوب سفیر کشور سوریه در ایران، در این نشست گفت: ضمن تبریک بابت دستاوردهای سازمان در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری، روابط میان دو کشور ایران و سوریه تاریخی است و امیدواریم روابط دو کشور پیشرفت روز افزون داشته باشد.

ایشان در ادامه گفت: افزود: ما در وزارت امور خارجه سوریه آمادگی کامل برای پشتیبانی از تفاهم‌نامه‌های بین سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و وزارت آموزش عالی سوریه را داریم و فکر می‌کنم زمینه‌های همکاری در این سازمان با مراکز پژوهشی سوریه بسیار زیاد است.

یسار عابدین رئیس دانشگاه دمشق نیز در این بازدید گفت: امیدواریم از تجربیات شما در علوم کاربردی استفاده کنیم چون نیاز به حمایت در حوزه‌های پژوهش و فناوری داریم. هم‌چنین به خاطر جنگ تحمیلی دچار مشکلاتی برای احداث پارک هستیم که تجربیات شما می‌تواند به ما بسیار کمک کند.

در ادامه مهمانان از توانمدندی‌ها و امکانات سازمان از جمله پژوهشکده زیست فناوری و تعدادی از شرکت‌های منتخب پارک علم و فناوری سازمان بازدید کردند.

گزارش تصویری: https://irost.org/node/543

کشور: United Statesآی پی شما: 3.148.109.205مرورگر شما: Unknown AppleWebKit