بازدید مرکز تحقیقات علمی و نشر السبط عراق از سازمان

نمایندگان آستان قدس حسینی علیه السلام (عتبه حسینی) از دستاوردهای سازمان بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی، دکتر یوسف خلف یوسف سرپرست علمی مرکز تحقیقات علمی و نشر السبط عراق وابسته به عتبه حسینی علیه السلام به همراه احمد موسی مدیر، کرار علی حسین مسئول اداری و علی الساعدی مسئول روابط عمومی مرکز به منظور مذاکره و بازدید از توانمندی‌ها ودستاوردهای علمی و فناورانه سازمان و همچنین انتقال تجارب در راه اندازی پارک علم و فناوری بین المللی جمهوری اسلامی ایران، از سازمان پژوهش ‌های علمی و صنعتی ایران بازدید کردند.

در ابتدای این دیدار دکتر حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ضمن اشاره به نماد حاکمیتی سازمان در زمینه تحقیق و توسعه بیان داشت: با توجه به هدف و رسالتی که به عهده سازمان است در شورای حکیمان سازمان آینده پژوهشی دنیا تا سال دو هزار و پنجاه پیش بینی و نیازهای پژوهشی را در بیست و چهار پروژه کلان و ملی استخراج نموده تا بتوانیم به هدف خود که رفع نیازهای کلان کشور است رسیده و به تحقیقات اساسی مورد نیاز جامعه دست یابیم.

دکتر زمانیان افزود: سازمان، تجهیزات مورد نیاز انتقال فناوری به صنعت را با ساخت و تجهیز پایلوت پلنت‌های مختلفی در این زمینه به اجرا گذاشته و همچنین پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت نیز می باشد.

معاون وزیر گفت: مدلی که ما به شما پیشنهاد می دهیم و برای آن آمادگی داریم پیاده سازی نمونه ای از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در کشورهای اسلامی به ویژه محور مقاومت است تا دانش را به محصول تبدیل نمایید.

دکتر یوسف خلف یوسف ضمن تشکر از میزبانی سازمان بیان داشت: عتبه حسینی خدمات علمی و پزشکی زیادی به مردم عراق داشته از جمله تاسیس ۷ بیمارستان تخصصی و سه دانشگاه پیشرفته که میزبان دانشجویان فراوانی است.

ایشان افزود: ارادت وعلاقه زیاد مردم عراق به جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و بهترین دلیل آن دفاع ایران از عراق در مقابله با داعش و متجاوزین به این کشور است و ما این محبت را همیشه به یاد خواهیم داشت.

ایشان افزود: فرمان حضرت آیت الله سیستانی موجب شد که شهرکی را تاسیس نماید که در آن در زمینه علم و فناوری‌های روز دنیا تلاش‌هایی صورت گیرد و در حقیقت ما به دنبال جذب واحدهای فناور پیشگام در زمینه علوم و فناوری هستیم و آرزوی ما این است که همان طور که ایران در دفاع و بیرون راندن بیگانگان به ما کمک کرد در احداث این شهر و پارک بین المللی یاری گر ما باشد.

وی گفت: شهر علمی که قرار است تاسیس شود با هماهنگی وزارت علوم عراق خواهد بود و همکاری پارک های علم و فناوری موجود در ایران می تواند کمک شایانی به این امر نماید و به همین خاطر و به دستور آیت الله سیستانی ما به ایران آمدیم تا بازدیدی از دستاوردهای شما داشته باشیم و از نزدیک با روند علم و دانش در ایران آشنا شویم.

 

کشور: United Statesآی پی شما: 3.15.147.144مرورگر شما: Unknown AppleWebKit