بازدید سفیر استرالیا از مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری

×

Error message

  • Notice: Undefined variable: ub in getBrowser() (line 328 of /var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/templates/system/page.tpl.php).
  • Notice: Undefined variable: ub in getBrowser() (line 335 of /var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/templates/system/page.tpl.php).
. استرالیا عضو هیات مشورتی مرکز منطقه علوم و انتقال فناوری و ناظر بر عملکرد و برنامه‌های این مرکز می‌باشد و این بازدید به منظور پیگیری مسائل مطرح شده در نشست قبلی و بررسی همکاری‌ها در سال 2022 میلادی صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی: خانم لیندال ساکس،  سفیر استرالیا و دنیس کارنی معاون وی در تاریخ 17 فروردین 1401 از مرکز منطقه ای علوم و انتقال فناوری (IORA RCSTT) بازدید و در جلسه مشترک با دکتر طاهره میرعمادی رییس این مرکز شرکت کردند.

در این نشست، خلاصه ای از اقدامات انجام شده سال گذشته مرکز و همچنین سرفصل فعالیت‌های آتی که با محوریت تغییرات اقلیمی، ارائه شد. دکتر میرعمادی مهم‌ترین اقدام مرکز در سال گذشته را، تدوین برنامه 2022-2027  با  هدف همآهنگی با برنامه استراتژیک گروه کاری علوم، فنآوری و نوآوری انجام شده و در نشست اخیر این گروه کاری مطرح شده است.  هم‌چنین در طول یکسال گذشته، مرکز در 7 رویداد رسمی شرکت کرده است که از این تعداد، دو رویداد را مستقیما مرکز طراحی و به اجرا کرده است. در اجرای یک رویداد مشارکت داشته است و در 5 رویداد دیگر شرکت فعال داشته و در آن به ارائه گزارش یا مواضع تخصصی خود پرداخته است.

وی در ادامه گفت: این مرکز، برای آمادگی در این رویدادها ، بیش از 10 نشست غیر رسمی با حضور مدیران آیورا و نماینده آلمان  ترتیب داده است و به کرات با مراکز همآهنگی خود در چین، افریقای جنوبی و هند در تماس بوده است.

سفیر استرالیا در این جلسه ضمن تایید فعالیت‌های این مرکز، برنامه‌های ارائه شده بر محوریت تغییر اقلیم و توانمندی زنان به عنوان دو الویت کشور استرالیا تاکید کرد. وی با توجه به  علاقمندی به افزایش همکاری‌ها بین استرالیا و مرکز منطقه‌ای و از سوی دیگر کشور ایران، داوطلب شد که زمینه ایجاد ارتباط و همکاری مفید و موثر بین این مرکز و مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی مرتبط در استرالیا را فراهم کند. و در برنامه بعدی تغییرات اقلیمی این مرکز مشارکت نماید.

در این جلسه هم‌چنین، ظرفیت‌های همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و دانشگاه‌های استرالیایی در رابطه با امنیت غذایی و علوم و فناوری غذایی مورد توجه قرار گرفت و مقرر  شد طرفین در این زمینه در ماه‌های آینده بررسی خورد را ادامه دهند.

قابل ذکر است این دومین بازدید سفارت استرالیا از این مرکز بود که بنا به درخواست سفارت استرالیا صورت گرفت. نماینده وزارت امور خارجه نیز در این نشست حضور داشت.

 

 

 

 

 

کشور: United Statesآی پی شما: 18.221.106.25مرورگر شما: Unknown AppleWebKit