بازدید دبیر کل اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به عنوان زیست بوم پژوهش و فناوری نمونه

دکتر سلمان الفریسی دبیر کل اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند با هیات همراه از دستاوردها و امکانات سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به عنوان زیست بوم پژوهش و فناوری نمونه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر سلمان الفریسی دبیر کل اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند به همراه گرت بیل مسئول علوم و تکنولوژی دبیرخانه اتحادیه با هیات همراه از دستاوردها و امکانات سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید و در نشست هم‌اندیشی با حضور دکتر حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و مدیران این سازمان شرکت کرد.

در ابتدای نشست دکتر زمانیان ضمن اعلام آمادگی برای گسترش همکاری‌های مشترک سازمان و این اتحادیه گفت: ما آمادگی داریم تا بر اساس پیشنهادات ارائه شده از طرف ما در یازدهمین نشست شوراي مشورتی مركز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IORA RCSTT)  اقدامات مورد نیاز و اولیه را انجام داده و در یک اشتراک همه جانبه با سایر اعضا اتحادیه در مسیر علم و فناوری، دستاوردهای مهمی را برای مردم کشورهای عضو اتحادیه بدست آوریم.

دکتر سلمان افریسی نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در سازمان گفت: از پیشرفت‌های علمی ایران همیشه شگفت زده می‌شوم و در این سازمان کارهای بزرگی انجام گرفته است و امیدوارم همکاری خوبی را در آینده با یکدیگر در موضوعات مختلف علوم و تکنولوژی داشته باشیم.

در این نشست لیندال ساکس سفیر استرالیا در ایران، نیکولای گراچف دبیر دوم سفارت روسیه در ایران، و دبیر دوم سفارت اندونزی نیز حضور داشتند.

هم‌چنین مهمانان از دستاوردها و امکانات سازمان در پژوهشکده‌های تابعه و هم‌چنین چند شرکت دانش بینیان منتخب در پارک علم و فناوری سازمان نیز بازدید کردند.

قابل ذکر است، یازدهمین نشست شوراي مشورتی مركز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IORA RCSTT)  روز یک‌شنبه (اول آبان‌ماه)  در محل سازمان ایرانی مجامع بین‌المللی وزارت امورخارجه برگزار و دکتر حسن زمانیان برای همکاری‌های مشترک پیشنهادت زیر را ارائه که مورد استقبال و تصویب قرار گرفت:

1 - برگزاری جلسه وزرای علوم کشورهای عضو اتحادیه در ایران و به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

2 - برگزاری کارگاه روش‌های کنترل ریزگردها در بین کشورهای عضو اتحادیه و به میزبانی ایران

3- برگزاری کارگاه آشنایی با ماهواره پیش بینی زلزله در کشور ایران

4- راه اندازی شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای عضو اتحادیه با محوریت ایران

5- راه اندازی شبکه آزمایشگاهی کشورهای اتحادیه با محوریت ایران

 

 

کشور: United Statesآی پی شما: 3.12.166.24مرورگر شما: Unknown AppleWebKit