اولين جلسه كرسي ملي آهن و فولاد كشور پس از تشکیل میز فولاد در سازمان

در ادامه تشکیل میز فولاد، نشست تخصصی كرسي ملي آهن و فولاد با حضور نمايندگاني از صنايع بزرگ فولاد كشور به منظور بررسي چالش ها و توسعه نوآوری در حوزه صنعت فولاد کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، در ادامه تشکیل میز فولاد در سازمان، اولین کرسی ملی آهن و فولاد با حضور نمایندگانی از صنایع بزرگ فولاد کشور از جمله فولاد مباركه اصفهان، شركت فولاد تكنيك، فولاد اسفراين، سازمان ايميدرو، انجمن ملي توليدكنندگان فولاد كشور و با حضور دکتر مجید جوانمرد معاون ارتباط با صنعت و تجاری سازی سازمان پژوهش‌های علمي و صنعتي ايران برگزار شد.

دكتر جوانمرد در ابتدا نسبت به تشريح آيين نامه تشكيل كرسي‌هاي ملي و اهداف آن اظهار داشت: تشكيل كرسي‌های تخصصی را فرصتي مناسب براي ايجاد شبكه‌اي از بازيگران تخصصي در گرد يك ميز به منظور بررسي چالش هاي حوزه نوآوري در كرسي مربوطه و ارائه راه حل‌هاي لازم دانستند و از كرسي ملي آهن و فولاد به عنوان يكي از مهمترين كرسي هاي تشكيل شده در سازمان نام بردند.

دکتر اسماعيلي، رئيس كميته بومي سازي انجمن توليدكنندگان فولاد ايران نیز پس از معرفي اعضاي جلسه و تشريح سوابقي از فعاليت‌هاي انجام شده در زمینه آهن و فولاد گفت: به منظور توسعه نوآوري در صنعت فولاد كشور به بهره مندي از ظرفيت مراكز علمي، پژوهشي و فناوري از جمله شركت‌هاي دانش بنيان نیازمندیم.

آقای ديندار رئيس كرسي ملي آهن و فولاد سازمان در ادامه به تشريح برنامه هاي پيش بيني شده براي این كرسي پرداخت و افزود: كرسي ملي آهن و فولاد محل تلاقي بازيگران اصلي زيست بوم فناوري و نوآوري صنعت فولاد هستند و آمادگي كرسي را جهت مداخله علمي و موثر در این صنعت به منظور ارتقاي راه حل‌ها و سازوكارهاي چرخه نوآوري اعلام می داریم.

دیندار گفت: ايجاد و پياده‌سازي سازوكارهاي لازم از طريق كرسي به منظور بهره‌برداري از ظرفيت هاي قانوني در راستاي ارتقاي نوآوري در صنعت فولاد كشور از جمله قانون حمايت از شركت‌ها و موسسات دانش بنيان و قانون جهش توليد دانش بنيان، اتصال به شبكه پارك‌هاي علم و فناوري، كمك به استقرار نظام شناسايي و تعريف نياز و نظام مديريت نوآوري در صنايع فولاد و همچنين ايجاد زمينه هاي همكاري و مشاركت با پژوهشگران و فناوران از جمله برنامه هاي در دستور كار كرسي خواهد بود.

در ادامه جلسه هر كدام از اعضا نسبت به تشريح نقطه نظرات و پيشنهادات خود پرداخته و از تشكيل اين كرسي با ابتكار عمل سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران و انجمن توليدكنندگان فولاد ايران استقبال و بر همكاري در راستاي تحقق اهداف كرسي اعلام آمادگي نمودند.

در انتهای این نشست بازديدی از بخش‌ها و پژوهشكده‌هاي مرتبط با حوزه فولاد سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران انجام شد.

 

کشور: United Statesآی پی شما: 18.116.23.197مرورگر شما: Unknown AppleWebKit