اساسنامه پارک بین المللی علمی و فناوری ایران تدوین شد

رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران:
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از ساخت پارک بین المللی علم و فناوری ایران خبر داد و گفت: اساسنامه آن تهیه شده و در حال تملک زمین هستیم.

به گزارش  اداره روابط عمومی، دکتر حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها،  سراسر کشور با اشاره به پروژه‌های این سازمان گفت: با توجه به سابقه ساخت ماهواره مصباح و سابقه انتقال فناوری آن به داخل کشور، پژوهشکده برق سازمان با همکاری برخی از پژوهشکده‌ها ماهواره آیات را که در زمینه پیش بینی زلزله است، در حال ساخت دارد و امیدواریم با حمایت وزارت علوم و وزارت ارتباطات بتوانیم آن را به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی هم‌چنین از ساخت پارک بین المللی علم و فناوری ایران خبر داد و گفت: اساسنامه آن تهیه شده و در حال تملک زمین هستیم. یک هزار و ۲۰۰ هکتار زمین به ساخت آن اختصاص خواهیم داد. همچنین در حال ساخت دستگاه دیالیزی هستیم که به صورت کوله پشتی مصرف کنندگان بتوانند از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از راه اندازی پژوهشکده شیمی دارویی خبر داد و تصریح کرد: ما به دنبال ساخت داروهای تحریمی در این پژوهشکده هستیم و همچنین آمادگی داریم با تمام دانشگاه‌های کشور تحقیقات را انجام دهیم.

قابل ذکر است اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فنّاوری کشور با موضوع بازگشایی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی؛ لوازم، راهکارها و پیامدها به مدت سه روز از تاریخ 10 تا 12 شهریور ماه در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حال برگزاری است.

کشور: United Statesآی پی شما: 3.148.113.114مرورگر شما: Unknown AppleWebKit