ارزیابی توانمندی فناورانه صنایع و واحد‌های فناور استان کرمان توسط سازمان پژوهش‌ها

در راستای ارزیابی توانمندی فناورانه صنایع و واحد‌های فناور و تعمیق و توسعه همکاری‌های پژوهشی و فناوری با صنعت، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به مناسبت هفته پژوهش از نزدیک بر تیم ارزیابی صنایع استان کرمان نظارت کرد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران جهت نظارت بر ارزیابی توانمندی فناورانه صنایع و واحد‌های فناور و تعمیق و توسعه همکاری‌های پژوهشی و فناوری با صنعت، به مناسبت هفته پژوهش از صنایع استان کرمان بازدید کرد.

معاون وزیر علوم در این سفر از شرکت‌های صنعتی و معدنی گل‌گهر، توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، فناوران صنعت بردسیر، تصفیه شکر سیرجان و فرش الماس کویر کرمان بازدید کرد.

با توجه به ماموریت جدید محوله به سازمان در ارزیابی توانمندی فناورانه، گواهی عمق ساخت و پروانه تحقیق و توسعه صنایع و شرکت‌‌های فناور کشور، در گام اول سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران شش صنعت بزرگ استان کرمان را بازدید و مورد ارزیابی قرار داد.

دکتر حسن زمانیان در نشست با این صنایع،  ضمن تاکید بر نقش صنعت در توسعه کشور، به اهمیت تحقیق و توسعه در استانداردسازی محصولات و فرایندها، تعیین استراتژی شرکت، ارتقاء توان رقابت پذیری، توسعه بازار داخلی و خارجی، برنامه ریزی برای آینده و توسعه نوآوری و فناوری اشاره نمود. وی افزود واحد تحقیق و توسعه شرکت قلب تپنده شرکت است و باید در جهت ایفای نقش موثر در توسعه فناوری و بازار شرکت علاوه بر پویایی واحد در حوزه نیروهای انسانی متخصص و تجهیزات و دستگاه های کارآمد، همکاری های پژوهشی و فناوری با دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و شرکت ها دانش بنیان را گسترش دهد. 

دکتر زمانیان گفت: سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با توجه به سوابق، امکانات، پایلوت ها، تجهیزات آنالیز و پژوهشگران مجرب و همچنین راه اندازی کرسی‌های ملی ارتباط با صنعت و جامعه می‌تواند در جهت رفع نیازمندی‌های پژوهشی و فناوری صنایع همکاری نماید.

در این بازدید و نشست ها، بازدیدی از خط تولید و واحدهای مختلف شرکت ها انجام شد و در‌خصوص چالش ها و مسائل پژوهشی و فناورانه صنایع بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کشور: United Statesآی پی شما: 3.21.93.81مرورگر شما: Unknown AppleWebKit