ارایه سخنرانی مدیرکل همکاری‌های علمی و بین‌المللی سازمان در کنفرانس بین المللی فناوری های سبز برای انعطاف پذیری اقلیمی

×

Error message

  • Notice: Undefined variable: ub in getBrowser() (line 328 of /var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/templates/system/page.tpl.php).
  • Notice: Undefined variable: ub in getBrowser() (line 335 of /var/www/html/sites/all/themes/bootstrap/templates/system/page.tpl.php).
دکتر انور شلماشی مدیرکل همکاری‌های علمی و بین‌المللی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به ارایه سخنرانی پیرامون «راه حل های مبتنی بر طبیعت: فناوری های سبز الهام گرفته از طبیعت برای انعطاف پذیری اقلیمی» پرداختند.

به گزارش روابط عمومی، دکتر انور شلماشی، مدیرکل همکاری های علمی و بین المللی و عضو هیات علمی پژوهشکده فناوری های شیمیایی، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به عنوان نماینده ایران و یکی از سخنرانان اصلی این کنفرانس به ارایه سخنرانی پیرامون «راه حل های مبتنی بر طبیعت: فناوری های سبز الهام گرفته از طبیعت برای انعطاف پذیری اقلیمی» پرداختند.

مدیرکل همکاری های علمی و بین المللی به عنوان یکی از اعضای پنل این کنفرانس به بحث و تبادل نظر پیرامون چالش ها و فرصت های منطقه آسیا و اقیانوسیه در خصوص همکاری در راستای راه حل های مبتنی بر فناوری سبز و نقش نهادهای چندجانبه نظیر مرکز انتقال فناوری آسیا و اقیانوسیه (APCTT) در ترویج فناوری های سبز در راستای تقویت انعطاف پذیری اقلیمی در سطح کشورهای آسیا-اقیانوسیه پرداختند. لازم به ذکر است که سخنرانی و مباحث ارایه شده توسط ایشان در پنل مورد استقبال کشورهای عضو قرار گرفت.

وی به عنوان یکی از اعضای پنل این کنفرانس به بحث و تبادل نظر پیرامون چالش ها و فرصت های منطقه آسیا و اقیانوسیه در خصوص همکاری در راستای راه حل‌های مبتنی بر فناوری سبز و نقش نهادهای چندجانبه نظیر مرکز انتقال فناوری آسیا و اقیانوسیه (APCTT) در ترویج فناوری های سبز در راستای تقویت انعطاف پذیری اقلیمی در سطح کشورهای آسیا-اقیانوسیه پرداختند. لازم به ذکر است که سخنرانی و مباحث ارایه شده توسط ایشان در پنل مورد استقبال کشورهای عضو قرار گرفت.

کنفرانس بین المللی فناوری های سبز برای انعطاف پذیری اقلیمی توسط مرکز انتقال فناوری آسیا و اقیانوسیه(APCTT) با حضور کشورهای عضو این مرکز به میزبانی دپارتمان توسعه نوآوری وزارت آموزش عالی، علوم و نوآوری جمهوری ازبکستان در تاریخ 14 آذر 1402 در شهر تاشکند، ازبکستان برگزار شد.

در این کنفرانس تخصصی به چهار محور کلان مرتبط با نقش فناوری های سبز در انعطاف پذیری اقلیمی به شرح زیر پرداخته شد.

  • شناخت رابطه بین فناوری های سبز و تغییرات اقلیمی: نقش محوری فناوری های سبز در کمک به کاهش تغییرات اقلیمی از طریق کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش انعطاف پذیری
  • مطالعات موردی پیرامون نوآوری های مرزی و فناوری های سبز
  • تحقیق و توسعه برای حل مشکلات اجتماعی: رویکرد آزمایشگاه های زنده
  • ترویج و به اشتراک گذاری دانش فرامرزی: راه‌حل‌های فناوری پایدار و سبز برای افزایش انعطاف‌پذیری اقلیمی

کشور: United Statesآی پی شما: 18.219.104.129مرورگر شما: Unknown AppleWebKit