اجرای پروژه‌های مشترک ایران و روسیه در حوزه تجهیزات پزشکی

هیئتی از مرکز تجاری مسکو جهت اجرای پروژه‌های مشترک در حوزه تجهیزات پزشکی و همچنین استقرار شرکت‌های مرتبط در پارک‌های بین‌المللی متناظر ایران و روسیه از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و پارک بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی، هیئتی از مرکز تجاری روسیه جهت اجرای پروژه‌های مشترک در حوزه تجهیزات پزشکی و همچنین استقرار شرکت‌های مرتبط در پارک‌های متناظر از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و پارک بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.   

در ابتدای این دیدار دکتر حسن زمانیان معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به ارتباط مناسب ایران و روسیه بیان داشت: با ایجاد و راه اندازی پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تبادل و تعامل فناوری با تمام کشورهای دنیا خصوصا همسایگان ایران از جمله روسیه فراهم شده است و تاکنون نیز ارتباطات ثمربخشی در زمینه‌های علمی و فناوری ایجاد شده است.

معاون وزیر علوم ضمن اشاره به تاسیس پژوهشکده شیمی دارویی از توانمندی‌ها و برنامه‌های آتی سازمان در راستای تولید تجهیزات پزشکی و داروهای کمیاب و نایاب و همچنین تجاری سازی محصولات تولیدی خبر داد.

هیئت تجاری روسیه در این جلسه‌ هدف از انجام سفر به ایران و بازدید سازمان را تعامل در زمینه تجاری سازی فناوری محصولات دانش بنیان در زمینه تجهیزات پزشکی بیان نمود.

در ادامه این هیئت که به نمایندگی از مرکز تجاری مسکو در سازمان حضور یافته بود، از پروژه‌های کلان در حوزه تجهیزات پزشکی به خصوص پروژه‌های تولید دستگاه دیالیز ،Lab on a disk   و تولید تجهیزات آنژیوگرافی در پژوهشکده برق و الکترونیک بازدید به عمل آوردند و با توانمندی‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و پارک علم و فناوری بین المللی جمهوری اسلامی ایران آشنا شدند و طی مذاکره با محققین این حوزه تمایل خود را جهت اجرایی نمودن این پروژه ها در روسیه ابراز نموده و مذاکرات اولیه در این مورد صورت گرفت.

پس از آن این هیئت به همراه رئیس پارک علم و فناوری بین المللی جمهوری اسلامی ایران از چهار شرکت مرتبط با تجهیزات پزشکی که دارای محصولات صادراتی به سایر کشورها دارند، بازدید و طرفین توافق نمودند که شرایط لازم برای استقرار شرکت‌های مرتبط از هر دو طرف را در پارک ‌های متناظر فراهم نمایند.

 

کشور: آی پی شما: 3.144.92.7مرورگر شما: Unknown AppleWebKit