گروه: 
فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات (IT)
مجری(های) طرح (داخل پژوهشکده): 
ناظر طرح (داخل پژوهشکده): 
مهندس محمد حسن انتظاری
ناظر طرح خارج از پژوهشکده / سازمان: 
مهندس محمد حسن انتظاری
تاریخ شروع: 
1401
تاریخ خاتمه: 
1402
وضعیت: 
جاری
محل تامین اعتبار: 
سازمان پژوهشهای علمی صنعتی ایران
بودجه طرح: 
2200
مطالعه و بررسي پديده زمين لرزه نشان مي دهد كه قبل از وقوع، در حين وقوع و همچنين پس از وقوع آن  فعل و انفعالاتي رخ مي دهد كه با تشخيص و ارزيابي آنها مي توان در خصوص پيش بيني قبل از وقوع ، مديريت بحران در حين وقوع و بالاخره برآورد حجم خسارات و مديريت بازسازي پس از آن اقدام متناسب انجام داد. ماهواره مي تواند يكي از ابزارهاي بسيار كاربردي  در هر سه مورد باشد. ماهواره ها در ارتفاع حداقل 500 كيلومتر به بالا بطور منظم به دور زمين مي چرخند و قادرند وقايع رخ داده در سطح زمين و يا جو را پايش نمايند و نتيجه اندازه گيري ها را به زمين مخابره نمايند.
ماهواره از زيرسامانه هاي مختلفي تشكيل شده اند كه در تعامل با همديگر شرايط لازم را براي عملكرد ماهواره فراهم مي كنند. زيرسامانه هاي ماهواره به دو بخش اصلي تقسيم مي شوند:
الف ) زيرسامانه محموله يا Payload كه وظيفه اصلي ماهواره را به عهده دارد. در واقع ماهواره براي اين ماموريت ساخته مي شود.
ب) باس ماهواره كه شرايط لازم را براي عملكرد صحيح محموله فراهم مي كند. اين بخش خود از زيرسامانه هاي مختلفي تشكيل مي شود مانند زيرسامانه هاي تغذيه، پردازش، كنترل وضعيت، كنترل حرارت ، مخابرات و بالاخره سازه اي كه همه زيرسامانه ها از جمله زيرسامانه محموله را در كنار همديگر بر روي آن سوار مي شوند.
یکی از مهمترین زیرسامانه های یک سیستم ماهواره ای کامپیوتر مرکزی آن که مغز متفکر و کنترل کننده و مرتبط کننده سایر زیر سیستم ها است.
کامپیوتر مرکزی ماهواره از دو بخش سخت افزار و نرم افزار تشکیل شده است که در این طرح پژوهشي طراحي نرم افزار بخش پردازش مرکزی ماهواره آيات مورد بررسي و پژوهش قرار مي گيرد...
نوع کارفرما: 
سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران
درصد مشارکت کارفرما: 
100%

©  تمامی حقوق متعلق به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران می باشد.