دکتر حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به همراه دکتر مقدم مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی، دکتر فیروزمند رئیس پژوهشگاه فناوری‌های نوین، دکتر سپهوند معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی، دکتر جوانمرد معاون ارتباط با صنعت و تجاری سازی و دکتر احمدی مشاور و مدیرکل حراست سازمان در اولین بازدید دوره‌ای خود در سال جاری از قسمت‌های مختلف سازمان، از پژوهشکده مکانیک بازدید کردند.

در این نشست رئیس سازمان از نزدیک و در گفت‌وگوی صمیمی با اعضای هیئت علمی این پژوهشکده‌، در جریان روند توسعه فعالیت‌های آن پژوهشکده  قرار گرفت.

رییس سازمان  با تاکید بر حفظ اعتبار و جایگاه حاکمیتی سازمان گفت: اراده سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران حرکت در مسیر تعالی و بازگرداندن سازمان به جایگاه اصلی خود در کشور است و در این حرکت شناسایی نیازهای پژوهشگران و تلاش برای رفع آن‌ها از گام‌های اساسی به شمار می آید و رسیدن به جایگاه اصلی سازمان در سطح ملی و بین‌المللی با کار و تلاش میسر خواهد شد.

دکتر زمانیان اولویت اصلی سازمان را بر ارائه طرح‌های کلان و تاثیر گذار معرفی و بیان داشت: طرح‌های کلان ارائه شده توسط سازمان باید مسئله محور و سطح آن بالا باشد و برای این موضوع چارچوبی تعریف شده است.

در ادامه دکتر جباری سرپرست پژوهشکده مکانیک ضمن خوشامدگویی و تشکر از حضور هیات رئیسه سازمان به پتانسیل بالای پژوهشکده مکانیک اشاره و بیان داشت: هدف گزاری جامعی که در سازمان برای تعریف و اجرای طرح‌های کلان و ملی شده است اعضای هیات علمی را بر آن داشته تا بتوانند در این موضوع هدف گذاری و نقش آفرینی کنند و بدین منظور دکتر مبینی و نمازی جهت احصای تعاملات خارج از سازمان مامور شده اند.

دکتر فرحانی رئیس سابق و عضو هیات علمی پژوهشکده مکانیک گزارشی درخصوص شرکت‌های مستقر در پژوهشکده و همچنین آزمایشگاه‌های تست مشعل، تهویه مطبوع و پمپ ارائه نمودند.

دکتر سپهوند معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی در خصوص تمایز اموال سازمان و اموال شرکت‌ها تاکید و بیان داشت: ضرورت تفکیک اموال سازمان و تحویل آن به امین اموال مربوطه باید صورت گیرد و تجهیزات آزمایشگاهی بلا استفاده که هنوز مستهلک نشده است جهت رفع نیاز در اختیار واحد نیازمند قرار گیرد و تجهیزات غیر قابل استفاده نیز از لیست اموال خارج شود.  

ایشان در خصوص امضای قراردادهای دارای بار مالی بر اساس دستور مقام تشخیص نیز اظهارات و رهنمون‌هایی را ارائه کردند.

از دیگر موضوعاتی که در جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت ترفیع اعضای هیات علمی، سامانه های سازمان، فضاهای خالی موجود، تعیین تکلیف طرح های پژوهشی و آیین نامه های موجود و همچنین از پیشرفت‌های چشمگیر سازمان در حوزه ارتباط با صنعت مواردی مطرح شد.


 

 

©  تمامی حقوق متعلق به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران می باشد.