همایش مشترک فرصت‌های آموزشی و پژوهشی ایران و فرانسه برگزار و در آن بر همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دو کشور تاکید شد.

همایش فرصت‌های آموزشی و پژوهشی در فرانسه در تاریخ 7 آذر 1397، با حضور دکتر مسعود صدری‌نسب رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمد رحیم احمدی نماینده دانشگاه الزهرا در دانشگاه‌های فرانکوفونی، ژان کریستوف بونته رایزن علمی سفارت فرانسه در ایران در محل دانشگاه الزهرا برگزار شد.

در این همایش، پیرامون موضوعاتی همچون، تعریف گرانت‌ تحقیقاتی، شرایط استفاده از گرانت تحقیقاتی، حمایت‌های مالی سفرهای علمی دانشجویان و اساتید، زمینه‌سازی جهت برقراری ارتباطات دانشجویان تحصیلات تکمیلی، همکاری و حمایت از پروژه‌های پژوهشی در چهارچوب AUF و برنامه جندی‌شاپور و اطلاع‌رسانی جهت بهره‌مندی از فرصت‌های کوتاه پژوهشی اساتید و دانشجویان پرداخته شد.
دکتر مسعود صدری‌نسب در این همایش ضمن معرفی طرح‌های پژوهشی و حمایتی مرکز، به‌طور ویژه در مورد طرح جندی شاپور( برنامه همکاری علمی و پژوهشی ایران و فرانسه) توضیحاتی ارائه نمودند.

رئیس مرکز مطالعات با اشاره به اینکه از سال 2005 تا 2017 بالغ بر 120 طرح در قالب برنامه جندی شاپور توسط مرکز مطالعات پشتیبانی شده است، افزود، پیش‌‎بینی می‌شود در سال 2018 نیز مرکز از تعداد 20 طرح در قالب برنامه پژوهشی جندی‌شاپور حمایت کند.
دکتر صدری‌نسب همچنین به سفر اخیر به کشور فرانسه که با حضور هیات عالی‌رتبه ایرانی به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اشاره نموده و اعلام کرد، در تمامی نشست‌های رسمی موضوع برنامه جندی شاپور مورد توجه قرار گرفته و پیرامون افزایش همکاری‌ها در قالب این طرح بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

گفتنی‌ست، برنامه پژوهشی جندی شاپور از سال 2005 با مشارکت بخش همکاری و فعالیت‌های فرهنگی سفارت فرانسه در ایران و مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف گسترش همکاری‌های علمی – پژوهشی میان پژوهشگران دو کشور ایران و فرانسه آغاز شده است.
این طرح فرصت همکاری میان مراکز پژوهشی ایران و فرانسوی را ممکن کرده و یکی از اهداف آن ارتقای توسعه ملی به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی است.