نهمین نشست هم‌اندیشی معاونان و مدیران دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری

نهمین نشست هم‌اندیشی معاونان و مدیران دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، دکتر صدری‌نسب رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی و با حضورتعدادی از روسای دانشگاه‌ها، معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، موسسه‌های پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در تاریخ 28 بهمن 1397 در دانشگاه‌ علم و صنعت برگزار شد.

دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست با بیان اینکه دسترسی به اهداف علم و فناوری در یک بازه زمانی چهل ساله صورت گرفته و طبعا برای دسترسی به این اهداف، مسائل و مشکلات مختلفی پیش روی مسئولان بوده اضافه کرد، تحولات و تغییرات ایجاد شده طی سال‌های اخیر ضرورت یک حرکت قوی و راهبرد جدید در حوزه ارتباطات بین‌المللی را بیش از پیش ضروری می‌سازد.
دکتر مسعود صدری‌نسب رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی نیز با ارائه گزارشی از ارزیابی فعالیت‌های بین‌المللی مراکز علمی و پژوهشی، ضمن تشکر از کلیه روسا، معاونان پژوهشی و مسئولان حوزه روابط بین‌الملل دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، ابراز امیدواری کردند با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی شاهد بهبود گزارش‌ها در سال‌های آینده بوده و نتایج حاصل از آن به توسعه علمی کشور کمک کند.
گفتنی‌ست ارزیابی فعالیت‌های بین‌المللی که منجر به سیاست‌گذاری دقیق و درست در جهت گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی مراکز علمی و پژوهشی کشور میشود نیز برعهده مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی بوده است. 
مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی به عنوان مرکزی که یکی از رسالت‌های اصلی آن، بین‌المللی ‌سازی پژوهش‌های اساتید، دانشمندان و دانشجویان ایرانی است، همواره سعی نموده با برنامه‌ریزی و داشتن برنامه مدون همچون پروزه‌های مشترک بین‌المللی (جندی شاپور، پیترو دلاواله و...) در جهت توسعه علمی بین‌‌المللی گام بردارد.
مرکز مطالعات در طی فرآیند ارزیابی مراکز علمی پژوهشی با دریافت پرسشنامه‌ها  و با مطالعه دقیق و تحلیل داده‌های ارسالی توسط کارشناسان مرکز، گزارشی جامع از فعالیت‌های علمی بین‌‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری را همه ساله تهیه مینماید.
لازم به ذکر است ارزیابی فعالیت‌های بین‌المللی با همکاری مراکز علمی پژوهشی برای چهارمین سال متوالی توسط مرکز مطالعات و در راستای شناخت وضعیت موجود، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری بهینه و گسترش دیپلماسی علمی  بین‌المللی کشور صورت گرفته است.