تصویب طرح‌های مشترک تحقیقاتی ایران و فرانسه در هفته پژوهش

همزمان با هفته پژوهش، نشست مشترک مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی و بخش فرهنگی سفارت فرانسه، روز یکشنبه 25 آذر 1397 در محل مرکز مطالعات برگزار گردید.

این نشست که با حضور دکتر صدری‌نسب رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ژان کریستف بونته وابسته علمی سفارت فرانسه در ایران برگزار شد، طرفین ضمن ابراز رضایت از روند برنامه پژوهشی جندی شاپور، به تبادل نظر در مورد طرح‌هایی که در سال جاری در قالب این برنامه توسط پژوهشگران و محققان ارسال شده است، پرداختند و از میان 66 طرح ارسال شده در قالب این برنامه، 15 طرح را به جهت حمایت، برگزیدند.
همچنین دکتر صدری‌نسب رئیس مرکز، طرح‌های ارسال شده در سال جاری به مرکز را، منطبق با اولویت‌های پژوهشی و نیازهای کشور دانست و ابراز امیدواری کرد این روند رو به رشد در سال‌های پیش‌رو نیز استمرار یابد تا شاهد رشد بیشتری در حوزه پژوهش و تعاملات بین‌المللی و در نتیجه آن، پیشبرد اهداف عالی پژوهش و فناوری کشور باشیم. 
گفتنی‌ست برنامه پژوهشی جندی شاپور از سال 1383 با هدف ارتقا و گسترش همکاری‌های پژوهشی علمی و فنی پیشرفته میان پژوهشگران دو کشور ایران و فرانسه آغاز شده است.

لازم به ذکر است اسامی پژوهشگران برگزیده، در نیمه دوم دی ماه سال جاری از طریق سایت مرکز مطالعات اعلام گردد.