تشریح فعالیت‌های پژوهشی بین المللی مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی در دانشگاه علم و صنعت

رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی جهت تشریح فعالیت‌های پژوهشی بین‌المللی مرکز، صبح امروز 12 دی ماه 1397 در دانشگاه علم و صنعت حضور یافت. این جلسه با حضور دکتر شاه‌حسینی معاون بین‌الملل دانشگاه علم و صنعت، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دکترای این دانشگاه برگزار شد.

دکتر مسعود صدری‌نسب رئیس مرکز مطالعات در ابتدای سخنان خود، دانشگاه علم و صنعت را، دانشگاهی نوآور و موفق در حوزه  پژوهش و تولید علم و ارائه دهنده راه‌کارهای عملی جهت بهره‌برداری از نتایج حاصل از این پژوهش‌ها در حوزه صنعت دانست.و اعلام کرد، طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی بین‌المللی مرکز مطالعات، فرصت پژوهش در ابعاد بین‌المللی و در رشته‌های مختلف علمی را برای نخبگان، پژوهشگران و دانشمندان داخل کشور فراهم می‌کند.
رئیس مرکز مطالعات در ادامه به تشریح برنامه‌های مهم پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات همچون برنامه جندی‌شاپور (برنامه پژوهشی مشترک ایران و فرانسه)، برنامه پیترودلاواله (پژوهش مشترک ایران و ایتالیا)، برنامه ICRP، ایکارد، سیمرغ، حمایت از همایش‌ها و کارگاه‌ها، تواس و .. پرداخت و با اشاره به اینکه مرکز تا کنون بیش از 120 طرح پژوهشی در قالب برنامه جندی شاپور را مورد حمایت قرار داده است، ابراز امیدواری کرد حمایت از طرح‌های پژوهشی در قالب این برنامه‌های بین المللی در سال‌های آینده افزایش یابد.
رئیس مرکز با اشاره به اینکه در جلسه اخیر با بخش فرهنگی سفارت فرانسه، 15 طرح پژوهشگران ایرانی در قالب برنامه جندی شاپور به جهت حمایت برگزیده شدند افزود، کلیه این طرح‌ها هم‌سو با نیازها و الویت‌های اصلی کشور در حوزه پژوهش می‌‎باشند.
در پایان این جلسه به سوالات متعدد شرکت‌کننده‌گان در رابطه با نوع و میزان حمایت و اولویت‌های مرکز پاسخ داده شد.
پس از این برنامه جلسه‌ای با حضور رئیس دانشگاه علم و صنعت دکتر جبارعلی ذاکری و اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه و دکتر صدری‌نسب رئیس مرکز برگزار گردید.