برگزاری نشست خبری کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها در مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی

نشست خبری همایش بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها امروز سه شنبه 9 مهر ماه با حضور دکتر صدری نسب رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی و رئیس همایش و جناب آقای دکتر حسین راغفر عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا و دبیر همایش در محل مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی انجام شد.

در این نشست خبرنگاران و اصحاب رسانه از خبرگزاری‌های مختلف شرکت داشتند. در ابتدا دکتر صدری نسب ضمن خوشامد‌گویی به اصحاب رسانه و معرفی  مختصری از وظایف مرکز در زمینه برگزاری همایش‌های علمی بین‌المللی، مقتضیات امروز کشور را مهم‌ترین عامل برگزاری همایش اقتصاد جهانی و تحریم‌ها دانستند. رئیس همایش از تمام صاحبنظران، استاید و نخبگان حوزه اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی و روابط بین‌المللی دعوت کردند در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفدهم و هجدهم مهرماه 1398 در رویداد بزرگ بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا حضور به هم رسانند .  ایشان بر ضروریت فعال کردن ظرفیت‌های مدنی در کشور وتقویت نظام علمی پژوهشی تاکید کردند. 
در ادامه دکتر  حسین راغفر ضمن بیان مقدماتی در خصوص فعالیت‌های یک ساله کمیته راهبری و علمی همایش، مطالبی در خصوص تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بیان کردند. ایشان تحریم‌ها را ابزاری مهم سیاست خارجی  در دستان قدرت‌های بزرگ از ابتدای قرن بیستم تا امروز  دانستند. به بیان ایشان  تحریم‌ها در سال‌های اخیر با وجود ائتلاف‌های جهانی شدت بیشتری نیز یافته است. ایشان اضافه کردند یکی از  طولانی‌ترین تحریم‌ها در طول تاریخ  علیه جمهوری اسلامی ایران طراحی شده  است. دکتر راغفر  این همایش را فرصتی برای  بهره‌مندی از نظرات اساتید، صاحبنظران و دانشجویان عزیز این مرز و بوم در خصوص ارائه  راه کار‌های داخلی به منظور به  حداقل رساندن  آسیب‌های ناشی از تحریم‌ها دانستند. دکتر راغفر هدف از دعوت از صاحبنظران خارجی را آشنایی با راه کارهای ضد تحریمی کشورهای دیگر بیان فرمودند. در این همایش صاحبنظرانی از چین، کوبا ، روسیه و برخی کشورهای آسیب دیده از تحریمها شرکت خواهند داشت.