برگزاری نشست بررسی زمینه‌های همکاری‌های علمی منطقه‌ای و بین‌المللی در جهان اسلام و تقویت دیپلماسی علم، فناوری و نوآوری

به میزبانی مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی

.

در آستانه برگزاری جایزه مصطفی در اصفهان، نشستی به میزبانی مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی با دعوت از رئیس شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام (CINVU) – آقای دکتر کریم نجفی برزگر، برنده جایزه مصطفی و رئیس کامستک (COMSTECH) – آقای دکتر محمد اقبال چودری، وزیر و معاونین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همینطور رئیس و معاونین مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی برگزار شد تا زمینه‌ساز همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه دانش در جهان اسلام و تقویت دیپلماسی علم، فناوری و نوآوری باشد.

در آغاز این نشست، آقای دکتر نجفی برزگر و همکاران به ارائه گزارش‌هایی از فعالیت‌های صورت گرفته در دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام از بدو تاسیس پرداختند. در ادامه آقای دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در سخنانی با اشاره به نقش مهم کامستک در گسترش تعاملات بین‌المللی جهان اسلام، از تلاش‌های پروفسور دکتر محمد اقبال چودری قدردانی نمود و در ادامه پروپوزالی با همکاری ایران و پاکستان در خصوص نقش گیاهان دارویی اندمیک ایران و پاکستان برای تصویب در کامستک تقدیم پروفسور چودری شد.

آقای پروفسور چودری نیز با ابراز خرسندی از نقش پررنگ ایران در بسترسازی تعاملات علمی جهان اسلام، از اقدامات ایران در راستای پیشروی علمی منطقه، شکل‌دهی شبکه پارک‌های علم و فناوری جهان اسلام، شبکه آزمایشگاه‌های نانوتکنولوژی و نیز شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام تقدیر و تشکر نمود.

در پایان این نشست، آقای دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم, تحقیقات و فناوری، ضمن جمع‌بندی و تقدیر از توانمندی‌های علمی پروفسور چودری، گسترش تعاملات ج. ا. ا. با کشورهای اسلامی و رفع مشکلات با کشور عربستان سعودی را حائز اهمیت دانست و خواستار اقدامات موثرتر کامستک در برقراری ارتباطات با بانک توسعه اسلامی (IBD) به منظور حل مشکلات علمی و فناوری شد.

در پایان به دست‌اندرکاران عرصه دیپلماسی علم، فناوری و نوآوری کشور از سوی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام لوح تقدیر اعطا شد.

.